×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

لزوم رعایت مصرف برق توسط شهروندان اهوازی تا پایان فصل گرما

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به اینکه فصل گرم در اهواز تا پایان آذرماه است، گفت: شهروندان اهوازی باید نسبت به رعایت الگوی مصرف تا پایان فصل گرم اقدام کنند.

حسن کریمی در این خصوص اظهار کرد: فصل گرم در شرکت‌های برق تا پایان شهریورماه است اما در خوزستان و شهرستان اهواز عملا فصل گرم تا پایان آذرماه است و از این رو شهروندان اهوازی باید نسبت به رعایت الگوی مصرف برق اقدام کنند.

وی افزود: بالا بودن دمای هوا در اهواز شرایطی را فراهم می‌کند تا مصرف برق به بیش از حد مجاز برسد و از این رو درخواست داریم تا شهروندان به منظور عدم مواجه شدن با خاموشی‌ها نسبت به رعایت الگوی مصرف اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: شهروندان در ساعت‌های غیر از پیک مصرف – که در اهواز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ است- از لوازم غیر ضروری مانند جارو برقی، ماشین لباسشویی و… استفاده کنند زیرا وارد مدار شدن این وسایل در ساعت‌های پیک موجب بالا رفتن بار شبکه و خاموشی می‌شود.

کریمی ادامه داد: در روزهایی که گرمای هوا بیشتر است، ساعت‌های پیک مصرف زودتر آغاز می‌شوند، زیرا در آن ساعت‌ها شهروندان کولرهای بیشتری را وارد مدار می‌کنند و از این رو مدت زمان ساعت پیک بیشتر می‌شود اهمیت مدیریت مصرف دو چندان می‌شود.

وی عنوان کرد: فصول گرم نیز در اهواز به همین شکل هستند و مدت فصول گرم برای مصرف برق در اهواز بیشتر از دیگر مناطق کشور است و از این رو باید در مصرف برق صرفه‌جویی و نسبت به مدیریت مصرف در طول مدت زمان فصل گرم اقدام کرد.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.