×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

نیاز کشور به راه‌اندازی ۴ هزار کلانتری جدید

رییس پلیس پیشگیری ناجا از نیاز کشور به راه‌اندازی ۴ هزار کلانتری جدید خبر داد و گفت: در برنامه ششم توسعه راه‌اندازی هزار کلانتری سیار در نظر گرفته شده است، اما در حال حاضر تنها توانسته‌ایم یک کلانتری سیار ایجاد کنیم.

سردار محمد شرفی درباره کمبود کلانتری‌ها در کشور گفت: نیروی انتظامی اگر بخواهد خود را به تراز و میانگین نرخ جهانی در خصوص کلانتری‌ها برساند، باید ۴ هزار کلانتری در ایران احداث کنیم. در حال حاضر بیش از ۳ هزار کلانتری در کل کشور داریم و علاوه بر این‌ها به ۴ هزار کلانتری دیگر نیز براساس شاخص‌ها و میانگین جهانی نیاز داریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط خاصی در کشور وجود دارد و ما نیز مستثنی از این شرایط نیستیم به دنبال راه‌اندازی کلانتری‌های سیار به جای کلانتری‌های استقراری هستیم. در برنامه ششم توسعه راه‌اندازی هزار کلانتری سیار در نظر گرفته شده است، اما در حال حاضر تنها توانسته‌ایم یک کلانتری سیار ایجاد کنیم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکهت ۳۰ کلانتری سیار به خودروسازان در اصفهان سفارش داده شده اس، گفت: برابر تعهداتی که با این خودروسازان داریم، این کلانتری‌ها امسال به ما تحویل داده می‌شود و این کلانتری‌های سیار در سراسر کشور توزیع و کار از تهران نیز آغاز می‌شود.

سردار شرفی خاطرنشان کرد: محاسن کلانتری‌های سیار نسبت به کلانتری‌های استقراری در این است که این کلانتری‌ها به نسبت تغییر و جابجایی جرم در یک محدوده می‌توانند، جابجا شده و تغییر محل دهند و از همین‌رو اثرات خوبی هم دارد.

وی با اشاره به ملاقات‌های مردمی پلیس پیشگیری گفت: مردم همیشه در ملاقات‌های عمومی برای محلات‌شان تقاضای کلانتری دارند، معتقدم کلانتری‌های سیار گزینه بسیار خوبی برای پاسخ‌دادن به مطالبات مردمی است و می‌توانند نسبت به پیشگیری از وقوع جرم اقداماتی را انجام دهند.

ایلنا

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.