×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اربعین بزرگترین معجزه قرن در سکوت رسانه ای دشمن

نوشته :دکتر ایرج مزارعی  (مدرس دانشگاه)

جهان و افکار عمومی منتسب به آن در این روزها شاهد پدیده ای بی بدیل و بی همتا با عنوان بزرگترین راهپیمایی جهان میباشد . راهپیمایی که قدمتی به درازای تاریخ دارد و ریشه در هویت شیعه و آیین های منتسب به آن دارد .
در حالی ما شاهد بزرگ‌ترین حرکت زائرانه‌ و راهپیمایی جهان میباشیم که این اقیانوس خروشان و سیال در دید جاهلان زمان و ایادی آنها نه تنها دیده نمیشود بلکه کم رنگ و در بعضی از موارد به شکل خصمانه نیز انعکاس داده میشود .
این راهپیمایی که با عنوان «اربعین» مشهور میباشد از پرجمعیت‌ترین اجتماع جهان است که توانسته هر اجتماع بشری را تحت‌الشعاع قرار داده و خود را بعنوان معجزه هزاره سوم نام دهد .
نکته قابل تعمق در این معجزه هزاره سوم در این است که گستره و دایره ان حرکت عظیم در نقطه ای از جهان در حال تحقق است که به لحاظ ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی با بحرانهای متعدد ، متنوع و متکثر همراه است ، اما به لحاظ اینکه این راهپیمایی از گفتمانی غنی ، عمیق و پر محتوی بر خوردار است این همایش میلیونی با اقتدار در حال اجرا و خودنمایی میباشد .‌
حال سوال اینجاست که چرا این معجزه قرن و بی بدیل تاریخ مورد توجه شبکه های جهانی قرار نگرفته است .
چرا این رسانه ها که بالغ بر ۳۲ هزار شبکه هستند و بیش از ۲ هزار شبکه ان فقط با یک انتن معمولی در ایران فعال است و حدود ۳۰۰ شبکه آن نیز فارسی میباشد ، میل و رغبتی به انعکاس این همایش میلیونی ندارند و بیشتر بدنبال نمایش تصویری منفی، سیاه و افراطی هستند تا روایتی مثبت و امیدبخش. چرا این تجمع بیست میلیونی که در یک محیط متشنج ، نامساعد و سرشار از ترور و وحشت در حال تحقق است در بخش‌های خبری و تلویزیونی جهان جایی ندارد .
چرا رسانه های جهان از این معجزه قرن که دارای مولفه هایی چون بزرگ‌ترین گردهم‌آیی سالانه و طولانی‌ترین میز غذای پیوسته جهان در پرچالش ترین نقطه جهان در حال نمایش میباشد به راحتی عبور میکنند .
عاشقان حسینی این مسیر را می‌روند تا راه و روش حسین زنده باشد و گوشهای کر و چشمهای کور دشمنان اسلام و تشیع بفهمد که مسیر و خط عدالت دایمی و مانا میباشد و هیچ نوعی از بایکوت رسانه‌ای و امپریالیسم رسانه ای دشمن نمی‌تواند نور و تششع این راهپیمایی را در جهان خاموش کند و در یک کلام باید گفت وجدان آگاه و حس عدالت طلبی جهان فراتر از این شبکه ها ، پیام و هدف این راهپیمایی را از طریق فطرت و ذات خود به کل جهان مخابره خواهند کرد .

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.