×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

استانهای معین برای خدمت رسانی به زائرین اربعین در خوزستان همکاری نکردند

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه ستاد اربعین در خرمشهر  اظهار کرد: جابجایی چهار میلیون جمعیت ظرف ۲۰ روز بین دو کشور ایران و عراق و هماهنگی با این کشور با وجود مشکلاتی که در آنجا وجود دارد، مطلوب بوده است .

وی افزود: دلیل این امر این است که بعد از لطف خداوند، هم‌راستایی افکار، قدم‌ها، اراده‌ها و عمل کردن حول یک محور واحد و  به طور کلی هم افزایی و همکاری و همدلی  در موسم اربعین وجود داشته است.

وزیر کشور با اشاره به استقبال رو به رشد زائران برای مشارکت در مانور بزرگ اربعین  بر لزوم آسیب‌شناسی این  واقعه تاریخی تاکید کرد و گفت: در چند سال اخیر و دست کم نسبت به سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بر تعداد زائر اربعین افزوده شده است که این روند فزاینده و رو به رشد هر سال ادامه خواهد داشت و با وجود ظرفیت‌های بالقوه اربعین در عین حال باید آسیب‌شناسی هم شود.

رحمانی فضلی در ادامه عظمت رویداد اربعین حسینی را یادآور شد و اظهار کرد: موضوع  اربعین به صورت جهانی و انسانی در قلب‌ها و فطرت پاک همه جهانیان تبلور پیداکرده و موضوع امام حسین(ع) فراتر از یک نگاه قومی، محلی، منطقه‌ای است.

وی بیان داشت  از سیلاب و اربعین به عنوان دو رویداد عظیم  مدیریت شده در کشور یاد کرد و افزود: موضوع سیل و اربعین به انسجام و وحدت ملی تبدیل شده است و این نوع مدیریت در جمهوری اسلامی باید به یک الگو تبدیل شود.

رحمانی فضلی  افزود: اگر همین انگیزه در حوزه‌های اشتغال، تولید، سیاسی و فرهنگی وجود داشته باشد می‌توان امور را با سرعت بیشتری پیش برد.

وزیر کشور در ادامه به برگزاری فصل جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در این دوره همه دشمنان به انتخابات به چشم یک چالش نگاه می‌کنند و تصور دارند که می‌توانند با نارضایتی‌ها حول محور انتخابات توطئه‌چینی کنند اما به طور قطع با وحدت مردم این حرکت را به یک حرکت انسجام بخش تبدیل خواهد شد.

غلامرضا شریعتی  استاندار خوزستان  در این نشست اظهار کرد: امسال استان‌های معین استقبال خوبی برای خدمت‌رسانی به زائران در خوزستان نداشتند، البته استان فارس و شهرداری شیراز و تهران وارد عمل شدند اما سایر استان‌ها حضور پررنگ نداشتند.

وی عنوان کرد: البته خوزستان به انتظار سایر استان‌ها متوقف نماند و برای میزبانی و مدیریت بهتر زائران، شهرستان های مختلف خوزستان به عنوان معین برای دو مرز شلمچه و چذابه تعیین شدند.

استاندار خوزستان گفت: تجهیزات و منابع انسانی در حد لازم و توان به میدان آمد تا در بحث زیرساخت‌ها از جمله تأمین آب، برق، فاضلاب، مباحث گذرنامه‌ای، بهداشت و درمان مشکلی پیش نیاید.

شریعتی عنوان کرد: جمعیت انبوه زائران خدمت‌رسانی را سخت کرده بود اما همه امکانات و زیرساخت‌های لازم فراهم شد و تمام دستگاه‌های استانی، مرزبانی، سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها، منطقه آزاد اروند، پتروشیمی‌های ماهشهر، اداره کل بندر و دیگر نهادها پای کار آمدند و امر مدیریت شد.

وی با اشاره به طرح جامع دو مرز چذابه و شلمچه، عنوان کرد: در این دو مرز سعی شده که طرحی با اقدامات کارشناسی و بررسی‌های علمی شکل بگیرد، البته طرح جامع چذابه رو به پایان است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.