×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تلاش برای احیاء صنعت عبابافی در بهبهان

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهبهان از راه اندازی مرکز آموزش عبابافی در شهرستان بهبهان خبر داد.
فرشین پودنچی  گفت: در پی پیشنهاد مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهبهان و موافقت شورای گسترش اداره کل اموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان و با حمایت مسولین شهرستان، کارگاه آموزش عبابافی در بهبهان تجهیز و راه اندازی شد.

پودنچی افزود: عبای بهبهان از دیرباز زبانزد خاص و عام بوده و همواره در سطح ملی و خارج از ایران بویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس مورد توجه بوده، که بدلیل از کار افتادگی و فوت عبابافان قدیمی، و عدم توجه به آموزش این هنر قدیمی برای نسل جدید، تصمیم گرفته شد که این حرفه در مرکز فعال و با پرورش و تربیت مربی و ایحاد کارگاه های جدید این صنعت رونقی دوباره بگیرد.

وی خاطر نشان کرد با راه اندازی این کارگاه توسط اساتید قدیمی سعی داریم با پرورش و تربیت مربی خانم و آقا برای رشد، و توسعه این حرفه گام های موثری برداریم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهبهان تصریح کرد: کارآموزان آموزش دیده توسط سرمایه گزار با هدف ایجاد کارگاه و فعالیت در این کارگاه ها علاوه بر اشتغال، باعث رونق دوباره این حرفه خواهند شد.

فرشین پودنچی در پایان ضمن دعوت از علاقمندان به این رشته سنتی گفت: مدت زمان آموزش این دوره ۴۰ روز و روزانه ۳ ساعت اموزش کار عملی است، و در پایان گواهی فنی و حرفه ای برای کارآموزان صادر خواهد شد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.