×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

جابجایی ۶۷ دستگاه حفاری در مناطق عملیاتی و نفت خیز خشکی کشور

سرپرست مدیریت خدمات شرکت ملی حفاری ایران از جابجایی ۶۷ دستگاه حفاری در نیمه نخست امسال در مناطق عملیاتی خشکی استان های نفتخیز کشور خبر داد.

حمید باران گر در تشریح عملکرد ترابری سنگین شرکت به عنوان مهمترین بخش پشتیبانی عملیات حفاری، گفت: جابجایی ۱۱ دکل در این مدت با استفاده از امکانات لجستیک شرکت و ۵۶ مورد از طریق پیمانکاران بخش خصوصی طرف قرارداد صورت گرفت.

وی افزود: عملیات جابجایی اعم از سازه دکل، تجهیزات و ماشین آلات و متعلقات دستگاه حفاری در مدت پیش گفته با کاربست خودروهای سبک و سنگین در قالب ۹ هزار و ۵۷۸ محموله در سطح محورهای اصلی و جاده های دسترسی به میادین نفت و گاز براساس ضوابط و استانداردهای خاص تخصصی انجام گردید.

باران گر اظهار کرد: در ارتباط با عملیات جابجایی هر دستگاه حفاری به طور میانگین ۱۲۰ دستگاه خودروهای تریلر کفی و کمرشکن های هفت و ۱۱ محور به کار گرفته می شود و در اجرای هر عملیات بخش های مختلف از جمله واحد مهندسی حمل و نقل برای تعیین مسافت و بررسی مسیر جابجایی دستگاه مشارکت می کنند.

سرپرست مدیریت خدمات شرکت ملی حفاری ایران در پیوند با این مطلب به ۴۳ هزار و ۱۳ کیلومتر بررسی مسیر و اخذ یک هزار و ۵۱۹ پروانه گذر اشاره و مدت زمان جابجایی تعداد دستگاه حفاری پیش گفته را ۵۵۰ روز کاری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کل مسافت طی شده در عملیات جابجایی در شش ماه اخیر ۹ هزار و ۷۹۷ کیلومتر ثبت شده است، ادامه داد: بر اساس ضوابط در کار جابجایی دستگاه های حفاری سه تیم فنی همراه با دستگاه در مسیر تردد، نصب تجهیزات دستگاه و پیاده نمودن آن پس از ترخیص، نیروهای عملیات ماشین آلات ویژه (هیدرولیک) که مشتمل بر جرثقیل های ۲۵، ۳۰، ۵۰ و در موارد خاص ۷۰ تن هم می شود و تیم کامل تعمیرات خودروها حضور دارند.

باران گر مقاصد مورد نظر در امر جابجایی دستگاه های حفاری در نیمه نخست سال جاری را استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، فارس عنوان و تصریح کرد: نقل و انتقال دستگاه های حفاری در زمان های مشخص شده در عملیاتی شدن به موقع دستگاه های حفاری و شتاب بخشی در اجرای عملیات حفر چاه های نفت و گاز تاثیر مستقیم می گذارد.

سرپرست مدیریت خدمات شرکت ملی حفاری ایران افزود: همسو با کار جابجایی دکل های حفاری بخش ترابری آزاد نیز تامین نیازهای دستگاه ها از نظر تجهیزات و ملزومات در حین عملیات حفاری را بر عهده دارد که در این خصوص نیز در مدت مورد اشاره در مجموع هفت هزار و ۵۲۳ محموله با کاربست کامیون ها و تریلرهای شرکتی و پیمانکاری به مناطق عملیاتی انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه میزان مصرف سوخت اعم از گازوییل و بنزین در دستگاه های حفاری و موقعیت های عملیاتی در مدت مورد نظر افزون بر ۵۴ میلیون لیتر بوده است، گفت: انجام یک هزار و ۴۵۵ مورد تعمیرات عمومی خودروها در طی عملیات جابجایی و تعمیر جرثقیل در محل، اعزام ۴۷۵ نفر نیروهای عملیاتی و پشتیبانی برای همکاری با نیروهای مستقر بر روی دستگاه در برپایی و بازکردن دکل ها از جمله فعالیت های جانبی و میدانی نیروهای تخصصی بخش های مختلف ترابری سنگین شرکت به شمار می آید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.