×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

دایر شدن ۸ بیمارستان صحرایی در مرزهای کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دایر شدن ۸بیمارستان صحرایی در مرزهای کشور در ایام اربعین حسینی خبر داد.

دکتر علیرضا رئیسی در بازدید از مرز شلمچه در آستانه آغاز پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار داشت: وضعیت در این مرز بسیار خوب است و از نظر زیرساخت آمادگی وجود دارد و در حوزه نیروی انسانی و پشتیبانی نیز وضعیت مناسب است.

وی اضافه کرد: تعداد تخت‌های بیمارستانی که در محدوده فعالیت آبادان، خرمشهر و شادگان آماده خدمات‌رسانی هستند ۷۰۰ تخت است و توصیه کردیم در این ایام ۲۵درصد تخت‌ها حتما خالی بمانند تا در حوادث و یا بیماری‌های احتمالی از آنها استفاده شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با توجه به اینکه مرز شلمچه میزبان زائران کشورهای دیگر بویژه افغانستان و پاکستان نیز است باید میزبان خوبی برای این زوار عزیز هم باشیم و در این خصوص نیز تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: باید به این موضوع نیز توجه باشیم که زائران در برگشت با خستگی و ضعف‌های عضلانی مواجه هستند و به همین خاطر نیاز است که در برگشت نیز از آمادگی کامل برخوردار باشیم.

وی به استقرار ۱۵ آمبولانس در مرز در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در همین راستا ۴اتوبوس آمبولانس و ۵۴موتورلانس نیز آماده خدمات‌رسانی در این مرز هستند ضمن اینکه هلی‌کوپتر نیز در موارد خاص آماده اعزام است.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تعداد ۲۰۰نفر از همکاران بهداشت محیط، بیماری‌ها و مراقبت‌ها در این ایام در منطقه حضور  دارند و با دقت کامل مسائل را بررسی خواهند کرد.

وی همچنین از آمادگی اورژانس کشور برای خدمات‌رسانی در این ایام گفت و اضافه کرد: امسال تفاهم‌نامه بسیار خوبی را با وزارت بهداشت و درمان عراق منعقد کردیم و در کشور میزبان نیز بازرسی‌ها و گشت‌های مشترکی خواهیم داشت. همچنین پایگاه‌ها و بیمارستان‌های عراقی نیز نهایت همکاری را با ما خواهند داشت.

دکتر رئیسی اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال ۳میلیون زایر از مرزهای ایران برای زیارت کربلای معلی در ایام اربعین از مرزهای ایران عبور خواهند کرد.

وی از باز بودن مرز خسروی در ایام پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: دستگاه‌های سیار نیز امسال به کمک نیروهای بهداشت محیط خواهند آمد تا سلامت غذا و روغن به صورت مستمر بررسی شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: ۳گروه در این ایام آموزش خواهند دید و زائران، موکب‌داران و همکاران بنده این گروه‎‌ها را تشکیل خواهند داد، ضمن اینکه موکب‌ها همه شناسنامه‌دار شده و در این راه گام خوبی برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلی از نظر دارو وجود ندارد گفت: در مجموع ۸بیمارستان صحرایی در مرزها دایر می‌شوند و پیش‌بینی شده است که دانشگاه‌های پشتیبان نیز در این مسیر همراه باشند.

دکتر رئیسی با تاکید بر این مهم در روزهای پیاده‌روی اربعین سید و سالار شهیدان همه دستگاه‌ها مسئول هستند، بیان کرد: هیچ مشکلی از نظر بیوتروریسم وجود ندارد و نگرانی‌ای از بابت امنیت نخواهیم داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.