×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

دو ملت ایران و عراق تکمیل کننده یکدیگر هستند

استاندار بصره عراق گفت: خروج نزدیک به یک میلیون زائر از مرز شلمچه به سمت کشورعراق، پیام روشنی برای جهان است که دو ملت ایران و عراق تکمیل کننده یکدیگر هستند.

اسعد العیدانی استاندار بصره عراق در نشست مشترک با حضور استاندار خوزستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و برخی از مسئولان دستگاه های اجرایی منطقه که در محل ستاد اربعین منطقه آزاد اروند برگزار شد، حضور گسترده زائران کربلا را واکنش دندان شکنی به حرف و حدیث های پیش آمده ناشی از ناآرامی های اخیر در کشورشان دانست  و جمعیت میلیونی زائران را نشان از اتفاق نظر میان دو کشور دانست.

اسعد العیدانی ضمن قدردانی از مسئولان ایرانی بابت تلاش هایشان برای کمک به تسهیل در ورود زائران به عراق و مهمان نوازی آنها، گفت: انتقال زائران به بصره و سپس نجف و کربلا، افتخاری بس بزرگ است که نصیب ما شده و امیدوارم میزبان خوبی برای آنها باشیم.

استاندار بصره تصریح کرد: درعراق نیز به دنبال این هستیم که چند راه مواصلاتی برای ورود زائران به کشور عراق از استان بصره ایجاد کنیم تا تردد زائران آسان تر شود.

العیدانی خاطرنشان کرد: تمامی نظامیان، عملیاتی ها، شرکت های خصوصی و عمومی در کنار مردم برای تردد زائران حسینی بسیج شده و هرچه در توان داشتند را به میدان آورده اند.

استاندار بصره از خط قطار شهری که روزانه پنج سرویس به سمت کشورعراق دارد خبر داد وعنوان کرد: با توجه به پیش بینی افزایش تردد زائران در نیمه هفته جاری، تلاش خواهیم کرد که سرویس دهی این قطارها را تا حد امکان بیش از پیش افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: از مسیر بصره تا کربلا و نجف تمام خدمات دهی به زائران از سوی مردم عراق انجام می شود و در این زمینه از یکدیگر سبقت می گیرند و این هیچ دلیلی به غیر از عرض ارادت به امام حسین (ع) ندارد.

اسعد العیدانی اذعان داشت: حوادث اخیر کشور عراق و ناآرامی هایی که در کشورمان داشتیم حرف و حدیث هایی به وجود آورد تا شاید زائران استقبال نکنند اما پاسخ دندان شکنی به این موضوع داده شده و خوشحال هستیم که چند برابر سال های قبل زائران به کشور عراق آمدند.

استاندار بصره با ابراز امیدواری از اینکه زائران حسینی با سلامت به کشور بازگردند، افزود: گذرگاه تردد زائران حسینی در سمت عراق را آماده کرده ایم که در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار طراحی خواهد شد؛ همچنین نیز دفاتر اداری و اماکنی برای استراحت زائران حسینی و خدمات رسانی های مختلف آماده شده است.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.