×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

رشد ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا در شش ماهه نخست سال جاری

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با اشاره به تخلیه و بارگیری ۲۳ میلیون انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از رشد ۵۹ درصدی آن نسبت به شش ماهه سال گذشته خبر داد.

عادل دریس در جریان آیین گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی که هفتم مهرماه با حضورآتش نشانان و کارشناسان HSE جامعه بندری امام خمینی(ره) و شماری از اعضای شورای اداری این اداره کل و مسئولین محلی در سالن آمفی تأتر مجتمع بندری امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک این مناسبت به آتش نشانان و فعالان عرصه ایمنی که برای محافظت از سرمایه ملی در بنادر از هیچ تلاشی فروگذار نیستند، بندرامام خمینی(ره) را از بنادر بزرگ کشور توصیف کرد که  ۸۰ درصد کالاهای اساسی کشور را تأمین کرده است.

عادل دریس با اشاره به تخلیه و بارگیری ۲۳ میلیون کالا در شش ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: از این میزان ۹ میلیون از آن مرتبط به کالاهای اساسی بوده است و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته  رشد ۵۹ درصدی نشان می دهد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به اینکه این مجتمع بزرگ تجاری صرفا محلی برای تخلیه و بارگیری کالا نیست، بلکه با جذب صنایع و کارخانجات به محلی برای فرآوری مواد خام و ایجاد ارزش افزوده تبدیل شده است، گفت:  از این رو نقش خطیر  آتش نشانان و کارشناسان HSE، در محافظت و صیانت از سرمایه های ملی بیش از پیش اهمیت می یابد.

وی با اشاره به رشادت ها و حماسه آفرینی های کارکنان بنادر خوزستان در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: امروزه که کشور تحت تحریم های ظالمانه‌ی دشمن قرار گرفته و می باید در شرایط سخت و دشوار برای تأمین کالاهای اساسی  با همت صنایع تولیدی همجوار ارز تهیه کرد و کالاهای اساسی تهیه شده با این ارز را در بنادر تخلیه کرد، نقش نیروهای فعال در بنادر که عموما پدران شما بودند، در این برهه تاریخی مشابه نقش آنان دوران دفاع مقدس شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به افزایش شمار کشتی های ورودی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) تصریح کرد: به همان میزان که عملیات فشرده و پرحجمی برای تسریع در تخلیه و خروج کالاهای اساسی در بخش خشکی این مجتمع بزرگ  بندری صورت می پذیرد، در بخش دریایی نیز معادل همین حجم خدمات به شناورهای رو به افزایش ورودی ارائه می گردد.

عادل دریس، نیروهای فعال در بخش آتش نشانی و ایمنی را،  نیروهای با تجربه و صاحب نظر و برخوردار از دانش کافی توصیف کرده و اظهار داشت: این نیروهای با تجربه و آگاه با اتکا به توانمندی علمی و تخصصی خود می توانند میزبان همایش های حرفه ای باشند و با همکاری با دیگر نیروهای منطقه، میزبان همایشی در سطح ملی برای مبادله تجربیات علمی و مباحاث تخصصی در زمینه ایمنی باشند.

وی در ادامه از دست اندرکاران و برگزار کنندگان آیین گرامیداشت روز ایمنی و آتش نشانی تشکر کرده و آن را فرصتی مغتنم برای ارجگزاری از تلاش های کلیه فعالان ایمنی و آتش نشانی دانست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.