×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

همه ی ما باید مطالبه گر حق و حقوق شهروندان بیگناه چنار محمودی باشیم

نوشته: سید شکرخدا موسوی
نماینده ی سابق مردم اهواز ، کارون ، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی

این روزها،خبر تلخ و تکان دهنده ی آلوده شدن تعدادی از هموطنان مان در روستای چنار محمودی شهرستان لردگان به ویروس ایدز، ذهن ها و نگاهها را به خود معطوف کرده است.
این خبر و پیامدهای دردناک آن، پرسشهای زیادی را پدید آورده که چرا وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، بصورت شفاف و با دعوت از کارشناسان و صاحب نظران، علت العلل واقعی و زوایای پیدا و پنهان این فاجعه را برای افکار عمومی روشن نمی کند؟
مردم بیگناه آن روستا و شهرستان محروم و همه ی شهروندان، از دولت انتظار دارند تا به دور از هرگونه سیاست بازی و پنهان کاری، مردم را از ابعاد این فاجعه ی انسانی، آگاه نموده و راه را بر هرگونه خطا و از مسوولیت شانه خالی کردن و یا تکرار آن ببندد. زیرا طبق اصولی چند از قانون اساسی جمهوری اسلامی از جمله اصول۲۹و ۴۳ ، دولت موظف به انجام این مهم است و اساسا حق سلامت، زیربنای حقوق اساسی شهروندان است.
سالها پیش در روستای سفیلان لردگان، چندین دانش آموز بیگناه، به دلیل فقدان سیستم گرمایشی مدرسه، در آتش سوختند و اینک نیز، تعداد زیادی از زن و مرد و کودک بیگناه، قربانی یک فاجعه شده اند.
همه ی ما باید مطالبه گر حق و حقوق این شهروندان بیگناه باشیم که این چنین قربانی شده اند.
انتظار می رفت تا کنون از طرف نمایندگان مردم در خانه ی ملت، طرح استیضاح وزیر بهداشت و درمان با قید فوریت عملی می گردید و امیدواریم که دستگاههای نظارتی بدون هیچ گونه مماشاتی، با عامل یا عوامل این فاجعه انسانی، به شدت برخورد کنند.
دولت موظف است تمام امکانات را برای درمان قربانیان و پیشگیری از شیوع آن، به کار گرفته و علت بروز این فاجعه، آنهم در مدت کوتاه چند ماهه، هر چه که باشد بصورت شفاف، به اطلاع تمام شهروندان برساند.
قوم نجیب، سلحشور و بزرگ بختیاری در ازنای تاریخ، همواره سرباز و پاسدار این سرزمین بوده و همچنین از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در همه ی سختی ها و به ویژه دوران دفاع مقدس، جانفشانی کرده و پشتیبان انقلاب و کشور بوده اند.
اینجانب ضمن همدردی با خانواده های آسیب دیده و قربانی این فاجعه ی انسانی، امیدوارم که هر چه زودتر، دولت و وزارت بهداشت و درمان به وظایف ذاتی و اصلی خود عمل کرده و به یاری همتباران سربلند و نجیب بختیاری ام بشتابند و با تعلل و کم کاری خود، بهانه به دست مخالفان انقلاب و دشمنان نظام ندهند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.