×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کشف میدان گازی جدید ارم در استان فارس

رئیس دستگاه حفاری ۳۳ فتح شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به خوشحالی کارکنان عملیاتی این دکل که با حفر چاه اکتشافی در استان فارس کشف میدان گازی جدید ارم را در عمل به اثبات رساندند، بر عزم راسخ این شرکت در جهت پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت در شرایط تحریم های ظالمانه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران سعید شاه عفو با بیان اینکه در حصول این موفقیت بزرگ که با اتکا به توانمندی های نرم افزاری و سخت افزاری و دانش فنی و تخصصی متخصصان صنعت نقت در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و ملی حفاری محقق شد، نشان داد که کارکنان این صنعت راهبردی توان اجرایی لازم را برای حفظ ، نگهداشت و افزایش تولید و کشف میادین جدید نفت و گاز در کشور دارند.

وی مدت عملیات حفاری چاه دنگ – یک در شهرستان خنج در استان فارس که با اثبات دکل ۳۳ فتح در اوایل تیرماه سال ۹۷ کلید خورد گفت: حفاری این چاه در مدت ۹ ماه انجام و چند ماه نیز تست های مورد نظر کارشناسان مدیریت اکتشاف بر روی این چاه انجام شد.

شاه عفو با استناد به اظهارات مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، افزود: حفاری این چاه اکتشافی در عمق چهار هزار و ۶۳۲ متری صورت گرفت و با پایان گرفتن عملیات حفاری و تحلیل و تفسیر داده های پتروفیزیکی و لایه آزمایی از سوی کارشناسان مجرب مدیریت اکتشاف حجم گاز در جای میدان گازی ارم افزون بر ۱۹ هزار میلیارد فوت مکعب برآورد که بیش از ۱۳ هزار میلیارد فوت مکعب آن قابل استحصال می باشد.

رئیس دستگاه حفاری ۳۳ فتح شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این دستگاه سنگین حفاری که دارای توان دو هزار اسب بخار است، سال ۱۳۹۰ به ناوگان شرکت پیوست و در خلال هشت سال کار میدانی، حفر و تکمیل ۲۱ حلقه چاه توسعه ای و توصیفی به متراژ ۶۰ هزار و ۷۸۵ متر را در کارنامه خود دارد و چاه دنگ یک که کشف میدان گازی ارم را نوید داد، نخستین تجربه در حفاری چاه های اکتشافی این دکل محسوب می شود.

وی گفت: حفاری این چاه در قالب پروژه حفاری هشت حلقه چاه اکتشافی که از سوی مدیریت اکتشاف به شرکت ملی حفاری ایران واگذار گردیده است انجام شد و متعاقب آن با اثبات این دکل در موقعیت سوسنگرد عملیات حفر چاه جدید آغاز شد.

شاه عفو که در شمار روسای جوان دستگاه های حفاری شرکت ملی حفاری ایران با ۳۸ سال سن و ۱۲ سال سابقه خدمت در صنعت نفت است که شش سال آن در سمت رئیس دستگاه ۳۳ فتح انجام وظیفه کرده، میانگین سنوات خدمتی کارکنان این دستگاه را بین ۴ تا ۳۰ سال عنوان کرد و افزود: صمیمت، انس و الفت و ارتباط نزدیک میان کارکنان و تبادل تجربیات همسو با اهتمام ویژه به دستورالعمل های عملیاتی و خاصه HSE در این دستگاه بسیار مشهود و ملموس می باشد.

همچنین رئیس منطقه عملیات حفاری در مدیریت حفاری خشکی – یک شرکت ملی حفاری ایران که دستگاه حفاری ۳۳ و ۳۲ فتح در حیطه مسئولیت وی قرار دارد، ضمن تبریک به حفار مردان سختکوش این شرکت که برای نیل به اهداف و برنامه های سازمان نهایت تلاش خود را به کار گرفته اند، گفت: تعامل میان متخصصان این شرکت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران نقش مهمی در شتاب بخشی و اجرای کیفی پروژه و کار براساس برنامه های زمانبندی دارد.

فرمان حاتمی باورصاد با اشاره به اجرای دو پروژه ۸+۶ حلقه چاه اکتشافی که از سوی مدیریت اکتشاف به شرکت ملی حفاری واگذار شده است، افزود: حفاری چاه اکتشافی در شهرستان خنج با توجه به شرایط سازندی و فشار مخزن نیاز به سطح دقت و تجربه بالایی داشت که کارکنان دستگاه حفاری ۳۳ فتح و متخصصان مدیریت اکتشاف مستقر در منطقه موفق شدند این عملیات را در نهایت ایمن به سرانجام برسانند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.