×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مَشایه «اربعین» و دفاع از «قدس» زمینه سازِ وحدت امت برای احیایِ تمدن نوین اسلامی

مدیر کمیته اطلاع رسانی دبیرخانه دائمی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور گفت: مَشایه اربعین حسینی و دفاع از مسجد الاقصی در قدس شریف، زمینه سازِ وحدت امت واحده برای اِحیای تمدن نوین اسلامی است.
محمد خطیب، پژوهشگر علوم تقریبی جهان اسلام و عضو هیأت علمی جامعه بین‌المللی توسعه ارتباطات بین دانشگاهی با اشاره به برگزاری سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران با شعار “وحدت امت در دفاع از مسجدالاقصی” اذعان کرد: باید شعار راهبردی «الحسین یجمعنا» هم‌افزایی بالاتر و گسترده‌تر برای «القدس یجمعنا» و یا «الاقصی یجمعنا» مبدل گردد. وی گفت: منظَر تمدن سازی و تشکیل تمدن نوین اسلامی اربعین با تعبیر زیبای رهبر انقلاب این است که «بسط معرفت حسینی به وسیله و با رسانه پر قدرت اربعین یکی از زمینه‌های بزرگ برای تمدن سازی اسلامی است» و جای دارد در این راستا پیروزی قدس و مسجد الاقصی با آرمانِ احیای تمدن اسلامی پیگیری و عملیاتی شود. خطیب که مقاله علمی خود را در این کنفرانس بین‌المللی تحت عنوان نقش «راهبردهای رسانه‌ای» در همبستگی وحدت اسلامی برای دفاع از مسجدالاقصی و پیروزی قدس شریف به ٣زبان عربی، فارسی و انگلیسی با موفقیت ارائه کرده است، تصریح کرد: قرار گرفتن در مقابل دشمنان و مرز بندی با دشنمان را هیچ کجا نمی‌شود به روشنی مشایه اربعین پیدا کرد؛ وقتی ۳۰ میلیون نفر می‌گویند لبیک یا حسین پشت استکبار به لرزه می‌افتاد، همانطور که  توطئه‌های آنها را قبل از اربعین و بایکوت خبری آنها درباره اربعین می‌بیند، آنها لشگر حسینی را می‌بینند و از آن واهمه دارند.
عضو هیأت علمی جامعه بین‌المللی توسعه ارتباطات بین دانشگاهی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سایه استقرارِ اسلام ناب محمدی و سلوک مسالمت آمیز شیعه و سنی در بِلاد، شهدِ این تمدن سازی را از جامعه خود چشیده‌ و اُفول استکبار جهانی را دیده‌ و نیک می‌داند که باور و پایبندی اعتقادی به “الحسین یجمعنا” و “الاقصی یجمعنا” زمینه‌سازی عملی برای ظهور منجی بشریت، امام عصر (عج) است.
خطیب در ادامه اذعان کرد: به صورت قاطع، جهان در این همایش عظیم مردمی اربعین شاهد شکل گیری جامعه‌ای در مقیاس محدود (هم از لحاظ زمانی و مکانی) با تمام صفات و ویژگی‌های جامعه آرمانی اسلام است و جهانی شدن پیام امام حسین(ع) راه رسیدن به آرمان امت واحده اسلامی است.
مدیر کمیته اطلاع رسانی دبیرخانه دائمی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور در این زمینه با افزودن اینکه مَشایه و اربعین موجب تقویت همگرایی مسلمانان و تأثیر آن در شکل گیری تمدن نوین اسلامی می‌شود، تصریح کرد: یکی از جلوه های این رویداد راهپیمایی عظیم مشایه اربعین قدرت آفرینی خاص برای امت اسلامی است که خود را در حوزه قدرت نرم یعنی کسب اعتبار در افکار عمومی داخلی و خارجی است.
خطیب مشایه اربعین در حوزه قدرت نرم را نوعی کسب اعتبار در افکار عمومی شرق و غرب توصیف کرد و گفت: این راهپیمایی میلیونی، نِمودِ تأثیرگذاری غیر مستقیم بر دیگران و اراده آنان را تابع خویش ساختن است.
وی در این زمینه افزود: همایش عظیم مشایه اربعین، در صحنه عملی، می‌تواند هم‌افزایی راهبردی برای آرمان جهان اسلام که همانا آزادی قدس شریف از رهگذر دفاع همه جانبه امت از مسجدالاقصی است، جلوه بنُماید.
گفتنی است، افتتاحیه سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ٢٣ آبان در سالن اجلاس سران تهران با حضور رئیس جمهور و بیش از ۳۵۰ مهمان خارجی از بیش از ۹۰ کشور جهان و ۲۵۰ نفر از اندیشمندان و پژوهشگران داخلی عرصه تقریب و وحدت با شعار «وحدت امت در دفاع از مسجد الاقصی» آغاز به کار کرد. این رویداد بزرگ بین المللی امروز جمعه با دیدار شرکت کنندگان با مقام معظم رهبری با حضور سرانِ سه قوه استمرار می یابد و عصر امروز و فردا با برگزاری نشست های کمیسیون های مختلف تخصصی ادامه یافته و فردا شب ٢۵ آبان با حضور رئیس قوه قضاییه در آیین اختتامیه در سالن همایش های بین‌المللی صدا و سیما به کار خود پایان خواهد داد.

مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.