×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بیش از ۴۰ درصد مدارس رامهرمز تخریبی هستند

نمایند مردم رامشیر و رامهرمز در مجلس از وضعیت نامطلوب مدارس رامهرمز خبر داد و گفت: بیش از ۴۰ درصد از مدارس رامهرمز تخریبی هستند.

اقبال محمدیان با تاکید بر لزوم نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به حل مشکلات خوزستان، در جلسه آموزشی ویژه سرپرستان مدارس شبانه روزی استان اظهار داشت: بالغ بر ۴۰ درصد مدارس رامهرمز تخریبی هستند.

وی در دوره آموزشی ویژه سرپرستان مدارس شبانه روزی استان با بیان اینکه ۱۸ منطقه در استان از حق مناطق جنگی محروم شدند؛ افزود: مجمع نمایندگان استان خوزستان پیشنهاد اجرای ماده ۱۱۲ مناطق جنگی برای همه مناطق استان را به هیات رئیسه و رئیس جمهور تقدیم کرده است.

نماینده مردم رامشیر و رامهرمز گفت: شهرستان رامهرمز بیش از ۴۰ شهید  را تقدیم انقلاب کرده است اما متاسفانه رامهرمز و ۱۷ شهر دیگر درگیر جنگ در طرح ماده ۱۱۲ دیده نشدند.

وی گفت: به فرموده امام راحل؛ استان خوزستان دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده است بر همین اساس ما معتقدیم که حق محرومیت و مناطق جنگی باید به کل استان تعلق گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش خوزستان، کمبود شدید نیروی انسانی است تصریح کرد: ۱۶ هزار نفر کمبود معلم سبب شده است آموزش و پرورش با چالش جدی رو‌به رو شود هم چنین ۵ هزار نفر متقاضی انتقال و خروج از استان هستندکه این مورد را با مقام عالی وزارت مطرح کردیم و بر این نکته تاکید شد که با جذب ۱۶ هزار نفر هیچ گونه بار مالی به دولت تحمیل نخواهد شد.

وی افزود: یکی از این دلایل این است که کمبود معلم باید از طریق پرداخت اضافه کار جبران شود که بر اساس برآوردها این عدد به ۳۹۰ هزار ساعت در هفته می رسد. استفاده از سایر معلمان برای پرکردن ساعات تنها به پایین آمدن کیفیت آموزشی و به تبع آن کاهش شاخص های آموزشی منجر می‌شود.

نماینده مردم رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد مجمع نمایندگان خوزستان جذب ۱۶ هزار نفر نیروی علاقه مند، تحصیل کرده و جوان به عنوان معلم در استان خوزستان است.

وی افزود: تقویت زیرساخت های آموزش و پرورش در قالب تجهیز مدارس به سیستم سرمایشی و گرمایشی و همچنین هوشمند سازی مدارس می بایست به عنوان اولویت مجموعه تعلیم و تربیت استان دنبال شود.

تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.