×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

نقش مناطق نفت خیز جنوب در کشف میدان نفتی نام‌آوران قابل تقدیر است

وزیر نفت با تشریح اطلاعات میدان نفتی جدید نام‌آوران، از نقش شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در بخشی از اکتشاف این میدان قدردانی کرد.

 بیژن زنگنه در نشست خبری با موضوع معرفی میدان جدید نفتی نام‌آوران اظهار کرد: اسم این مخزن را به پاس خدمات همه افرادی که در گوشه و کنار کشور به خدمت می‌پردازند، به‌ویژه کارکنان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران که نام‌آوران گمنام صنعت نفت هستند، «نام‌آوران» گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه مخزن کشف شده ۵٣ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا دارد و احتمال گسترش آن به سمت جنوبی مخزن وجود دارد، افزود: فعالیت‌های اکتشافی مربوطه از سال ٩۵ آغاز شد و با توجه به اینکه حدود ٣١ میلیارد بشکه اکتشاف‌های پیشین بوده است، حدود ٢٢ میلیارد بشکه به ذخایر نفت درجای کشور و ٢.٢ میلیارد بشکه به ذخایر نفت قابل استحصال کشور افزوده می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه این دومین مخزن نفتی بزرگ کشف شده در ایران است گفت: از مدیران، مسئولان و همه کارکنان مدیریت اکتشاف و همچنین مناطق نفت خیز جنوب که در بخشی از اکتشاف این مخزن نقش داشتند تشکر می کنم.

وی گفت: مناطق نفت خیز جنوب با حفاری چاه های اکتشافی در خارج از منطقه متعارف میدان آبتیمور به نفت رسید و اطلاعات آن را در اختیار مدیریت اکتشاف قرار داده که در جمع بندی، تلفیق و سنتز اطلاعات مورد استفاده قرار گرفت.

شایان ذکر است، نخستین لایه بزرگ، لایه آسماری گچساران با ۵۴ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.