×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کاوش در اعماق شش میدان نفتی جنوب غرب کشور برگ زرین دکل حفاری ۶۴ فتح

رئیس دستگاه حفاری ۶۴ فتح ناوگان شرکت ملی حفاری ایران گفت: این دکل سفر به اعماق شش میدان نفتی در گستره عملیاتی مناطق نفتخیز جنوب را زینت بخش کارنامه خود دارد.

حسین اصلانی که از ۱۲ سال سابقه کار در صنعت نفت، سه سالی است با این دکل همسفر شده در این باره توضیح داد: دکل ۶۴ از شمار دستگاه های تمام برقی شرکت موسوم به فتح است که چهار ماه دیگر ۲۰ ساله می شود.

وی که ۴۱ سال سن و از شمار روسای جوان دستگاه های حفاری است، افزود: این دکل اوایل بهمن ماه سال ۱۳۷۸ به ناوگان شرکت ملی حفاری پیوست و با وجود دو دهه کار مستمر در ردیف دستگاه های حفاری سرپا و قبراق شرکت قرار دارد.

اصلانی بر این باور است که آماده بکار بودن این دکل مرهون همت و تلاش کارکنان سختکوش عملیاتی و پشتیبانی آن در حفظ و نگهداری و استفاده صحیح از تجهیزات و متعلقات دستگاه می باشد.

رئیس دستگاه حفاری ۶۴ فتح با بیان اینکه کارکنان این دکل بین سه تا ۳۰ سال سابقه کار عملیاتی دارند، اظهار کرد: تعامل سازنده و عمق دوستی و رفاقت میان همکاران، محیطی صمیمی ایجاد کرده که ضمن ارایه کار کیفی، صعوبت کار و دوری از خانواده را کاهش می دهد.

وی گفت: کارکنان شرکت ملی حفاری ایران با توجه به کار در موقعیت های اقلیمی متفاوت و سازندهای مختلف و پیچیده از مجرب ترین نیروهای عملیاتی در صنعت حفاری کشور هستند و منابع انسانی کارآمد این شرکت یکی از توفیقات صنعت نفت به شمار می آید.

اصلانی افزود: نمونه بارز کارکنان متعهد و سختکوش عملیاتی شرکت، کارکنان دستگاه ۶۴ فتح می باشند که در مدت فعالیت این دستگاه در حفاری و تکمیل ۲۹ حلقه چاه توسعه ای و توصیفی به متراژ افزون بر ۱۲۲ هزار متر در مناطق نفتخیز جنوب کشور سنگ تمام گذاشتند.

رئیس دستگاه حفاری ۶۴ فتح در پیوند با این مطلب به مشارکت این دستگاه در عملیات حفاری در میادین نفتی اهواز، مارون، رامشیر، کوپال، آغاجاری، آزادگان و پازنان اشاره و اظهار کرد: حفاری چاه های مارون خامی در عمق بالای پنج هزار متر و شرایط فشار بالای ۱۰ هزار پوند بر اینچ مربع (پام) در فهرست عملکرد این دستگاه قرار دارد که تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۲ شرکت است.

وی یادآور شد: اهتمام ویژه به ضوابط و مقررات HSE ، دقت عمل در اجرای عملیات حفاری، هم افزایی میان متخصصان مستقر بر روی این دستگاه با متخصصان شرکت کارفرما همسو با توجه به استفاده بهینه و نگهداشت تجهیزات و متعلقات دستگاه از نکات قابل توجه در دستگاه ۶۴ فتح به شمار می آید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.