×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

به وزیر کشور گفتیم چرا به سر معترضان شلیک شده، گفتند به پا هم زده اند

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس و یکی از نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح وزیر کشور گفت: جدا از اصل تصمیم نابهنگام افزایش قیمت بنزین که نیازمند پاسخگویی سایر نهادها بوده، با توجه به مسئولیت مستقیم رحمانی فضلی در شورای امنیت کشور و نحوه مدیریت این موضوع در حوزه اختیارات وزارت کشور، باید شاهد پاسخگویی در این زمینه باشیم.

این نماینده مردم تهران یادآور شد: در جلسه کمیسیون هم به شخص رحمانی‌فضلی گفتم که ما قانون صریح در این باره داریم. قانون بکارگیری سلاح در ناآرامی‌ها (مصوب سال ۱۳۷۳)، قیود و شروط زیادی برای بکارگیری سلاح در یک شورش و ناآرامی آورده که در صورت عدم امکان کنترل مسئله بدون سلاح، سلسله‌مراتبی از طرق دیگر بر اساس مقررات به کار گرفته شود.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: در همین جلسه، یکی از نمایندگان شهرستان‌ها اعلام کرد که دو نفر در حوزه انتخابیه من (محدوده کرج و شهرقدس) با اصابت گلوله به مغزشان جان باخته‌اند و از رحمانی فضلی سوال کرد که آیا امکان تیراندازی، دست کم به پا یا کمر به پائین وجود نداشته که چنین شلیک‌هایی انجام شده است؟ وزیر کشور هم در پاسخ عنوان کرد که خب! شلیک به پا هم انجام شده بوده است. پاسخی که نمایندگان از آن شگفت‌زده شدند و متعجب از اینکه آقای وزیر، با بی‌خیالی چنین مسئله‌ای را عنوان کرده است. آیا چنین پاسخی، توجیه اقناعی خواهد بود؟

صادقی، همچنین عنوان داشت: این‌طور گفته می‌شود که ما این ناآرامی را، ظرف ۴۸ ساعت جمع کردیم، مسئله من این بود که آیا جمع کردن به این معنی که این مقدار تیراندازی صورت گرفته و این همه جان باخته برجای بگذارد، هنر است؟ جمع کردن این است که شما در وهله اول اجازه بیان حرف را بدهید.

وی در پایان نیز تاکید داشت: من کماکان بر لزوم اعلام آمار کشته‌شدگان اتفاقات آبان‌ماه مصر هستم و اتفاقا معتقدم که این مسئله باعث جلوگیری از سواستفاده دشمنان خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.