×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

حفظ اشتغال موجود در واحدهای تولیدی از اهمیت زیادی برخوردار است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای معاونین و مدیران شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان گفت: حفظ اشتغال موجود واحدهای تولیدی کوچک و متوسط از اهمیت زیادی برخوردار است.
دکتر “همایون یوسفی” در جلسه شورای معاونین و مدیران شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان با اشاره به اینکه صنعت موتور محرک اقتصاد هر کشور است گفت: صنعت در ایجاد اشتغال پایدار از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه داشت.
وی ادامه داد: در عین حال آسیب پذیرترین حوزه اقتصاد هم صنعت می باشد و اولین جایی که ضربه  می خورد صنعت است.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه صنعت ۱۸ درصد از کل اقتصاد ایران را فرا می گیرد گفت: در بخش اشتغال مولد کشور ۶۳ درصد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در بخش صنعت اتفاق می افتد.
یوسفی اظهار داشت: سهم صنعت در اشتغال کشور ۳۳ درصد است و اگر بخواهیم برنامه ریزی کوتاه مدت یا میان مدت برای اقتصاد کشور داشته باشیم ناچار هستیم روی نفت سرمایه گذاری کنیم .
وی با اشاره به اینکه بیشترین منابع نفت و گاز کشور در حوزه زاگرس جنوبی است افزود: اگر می خواهیم آینده خوزستان را ترسیم کنیم باید روی نفت و گاز تمرکز کنیم.
همایون یوسفی ادامه داد: صنعت در استان خوزستان به نفت و گاز نیز وابسته است و مهمترین کار برای حفظ اشتغال پایدار حفظ اشتغال موجود واحدهای تولیدی کوچک و متوسط است.
در ادامه مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی این شرکت تملک اراضی و ایجاد زیرساخت و تامین آب، برق، گاز و … در شهرکها و نواحی صنعتی استان است گفت: در حال حاضر ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که ۵۱ شهرک و ناحیه به بهره برداری رسیده و بیش از ۳ هزار فقره قرارداد در شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است که بیش از ۱۶۰۰ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده و بقیه در دست ساخت می باشند .
“اخلاق محمدیان” اظهار داشت: در سال گذشته ۴۲۹ فقره قرارداد واگذاری حق انتفاع زمین با سرمایه گذاران بسته شده است و در تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده نیز رشد مناسبی داشته ایم.
وی بابیان اینکه تعداد ۱۰۲ پروژه های عمرانی با اعتبار یک هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال در شهرکها و نواحی صنعتی استان در حال اجرا می باشد افزود: در شهرک های صنعتی اهواز ۳۱ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۹۰ میلیارد ریال در حال اجراست که با اجرای این پروژه ها بخش عمده ای از مشکلات زیرساختی در شهرکهای اهواز حل خواهد شد.
وی گفت: در زمینه توسعه شهرکهای صنعتی سعی کرده ایم وضعیت شهرکها را از نظر زیرساختی بهبودی بخشیده نه اینکه شهرک جدیدی ایجاد کنیم.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان افزود: یکی دیگر از وظایف شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان حمایت از واحدهای تولیدی است که می توان به برگزاری تورهای صنعتی، حضور در نمایشگاه ها، ایجادکنسریوم های صادراتی، نظام پیمانکاری فرعی و راه اندازی کلینیک کسب و کار (برای بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی) اشاره کرد.
محمدیان در زمینه بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون ۲۵۰ واحد تولیدی مجدد راه اندازی شده و به چرخه تولید بازگشته اند گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲۱ واحد صنعتی که در تملک بانکها بوده اند را توانستیم به چرخه تولید برگردانیم.
وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در جشنواره شهید رجایی سال ۹۷ استان به عنوان برترین دستگاه اجرایی خوزستان معرفی شد.
محمدیان افزود: این شرکت با ارایه خدمات حمایتی به واحدهای صنعتی، فعالیت خود را در زمینه های آموزش مدیران و پرسنل واحد های صنعتی، ایجاد مراکز و مجتمع های خدمات فناوری و کسب و کار به منظور استقرار مشاورین در جوار صاحبان صنایع، برگزاری تورهای صنعتی داخلی و خارجی، پیاده سازی برنامه های توسعه ای خوشه ای، تامین کسری وثائق از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و… گسترش داده است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان تاکید کرد: اشتغال موجود باید حفظ و اشتغال جدید در کنار آن ایجاد شود.
محمدیان با اشاره به اینکه تحریم ها تا حدودی راه توسعه را مسدود کرده است گفت: منابع غنی در استان موجود می باشد که برای توسعه پایدار در استان باید بکار گرفته شوند.
وی با بیان اینکه تاکنون یارانه به بخش تولید از حوزه حامل های انرژی پرداخت نشده است، خواستار پیگیری پرداخت تسهیلات کم بهره واحدهای سیل زده خوزستان شد که تا کنون هیچ پرداختی به آنها صورت نگرفته است .
محمدیان گفت: صنعتگران خوزستان انتظار دارند که نمایندگان استان پیگیر مشکلات آنان باشند و دغدغه های آنان شنیده شود.
گفتنی است جلسه شورای معاونین و مدیران شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان با حضور دکتر یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان و معاونین و مدیران این شرکت برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.