×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

رمز موفقیت در افزایش تولید وابسته به تحقیقات و پژوهش های علمی است

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی  خوزستان در این خصوص گفت: شرکت توسعه نیشکر با داشتن یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در بخش کشاورزی با تمرکز بر تولید تجاری، در تلاش است تا با رویکردی پژوهشی-کاربردی یافته‌های علمی را بطور عملیاتی وارد بخش تولید تجاری کند.

دکتر عبد علی ناصری اظهار داشت : رویکرد شرکت توسعه نیشکر در امور پژوهشی بر تحقیقات و پژوهشی‌های کاربردی استوار است و در نهایت هدف آن است که پروژه‌های تحقیقاتی را به شکل پروژه‌های دانش بنیان تعریف کند. و مهمترین ارزش افزوده این بخش دانش کاربردی است که هدف نهایی آن افزایش بهره‌وری و ارتقای عملکرد و در نهایت رونق تولید است.

وی  در ادامه افزود: ما بر این باوریم که تولید همپای پژوهش علمی رونق بیشتری می‌یابد. از سوی دیگر تحقیقات می‌تواند بهره‌وری از آب، خاک و نهاده‌های کشاورزی را ارتقاء داده و رویکردی پایدار به اکوسیستم ببخشد.

ناصری بیان داشت : موسسه تحقیقات نیشکر بعنوان بازوی علمی و تحقیقاتی شرکت، بهمراه مراکز مطالعات کاربردی نمادی از پیوند بین صنعت و دانشگاه هستند زیرا این موسسه و واحدهای مطالعات کاربردی دانش را با تولید تجاری پیوند می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: موسسه تحقیقات در بخش‌های مختلف که شامل دپارتمان‌های متعددی است هر پروژه تحقیقاتی را همچون پروژه‌ای دانش بنیان با بهره‌گیری از فضای علمی و دانشگاهی پیش‌می‌برد و در نهایت این پژوهش‌ها نتایخ خود را در عرصه تولید به نمایش می‌گذارند. لذا در هفته پژوهش از تلاش‌های مجموعه همکارانم در موسسه تحقیقات و تمامی شرکت‌های گروه توسعه نیشکر که به بلوغ و شکوفایی تحقیقات و پژوهش‌های علمی و کاربردی همت می‌کنند عرض خسته نباشید گفته و از فعالیت‌های این عزیزان سپاسگذاری می‌کنم زیرا رمز موفقیت تولید در نهایت وابسته به جایگاه تحقیق و پژوهش در یک مجموعه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.