×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مه شدید و کاهش دید افقی در خوزستان

مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان گفت: همزمان با بامداد امروز مه شدیدی فضای جوی استان خوزستان را احاطه کرده است.

محمد سبزه‌زاری  افزود : :  از حوالی ساعت۴و نیم بامداد  به علت مه شدید دید افقی در برخی از شهرهای خوزستان به صفر رسید مه شدید در خوزستان و چهار پرواز فرودگاه اهواز را لغو کرد.

وی مه تشکیل‌شده را به‌علت ورود سامانه پرفشار همراه با رطوبت بالا عنوان کرد و افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها مجدداً از اوایل روز دوشنبه این هفته در استان آغاز شود

وی افزود : این سامانه پرفشار از جنوب غرب کشور وارد استان خواهد شد وموجب بارش باران همراه باتگرگ و در ارتفاعات استان موجب ریزش برف خواهد شد

محمد سبزه زاری بیان کرد:این پدیده با تابش نور آفتاب به تدریج کاهش می‌یابدو تا حوالی ظهر بر استان حاکم است.

وی افزود در ۲۴ساعت گذشته گتوند با ۲۳درجه و ایذه با ۶ درجه بیشترین و کمترین دما در استان گزارش شده اند .

پدیده مه که روز گذشته نیز شعاع دید را در اهواز کاهش داده بود، امروز تردد خودروها را با کندی روبرو کرده و لازم است رانندگان جانب احتیاط را رعایت کنند.

بروز پدیده مه‌گرفتگی موجب شده تعدادی از پروازهای ورودی و خروجی صبح یکشنبه فرودگاه اهواز لغو و تعدادی نیز با تاخیر انجام شوند.

برابر اعلام مرکز اطلاعات پرواز فرودگاه بین‌المللی اهواز، پرواز شماره ۴۵۸۷ هواپیمایی ماهان در ساعت ۰۷:۲۰ دقیقه و همچنین پرواز شماره ۴۰۱۶ شرکت هواپیمایی زاگرس در ساعت ۰۷:۳۰ دقیقه به مقصد تهران باطل شدند.

علاوه بر این پرواز شماره ۲۶۲۱ هواپیمایی کارون در ساعت ۰۵:۴۵ دقیقه، پرواز ساعت ۰۸:۲۰ هواپیمایی وارش با شماره ۵۸۵۳ به مقصد تهران و پرواز شماره ۲۹۱ هواپیمایی ایران ایرتور در ساعت ۹ صبح امروز به مقصد تبریز نیز با تاخیر همراه است.

بر اساس اعلام اطلاعات پرواز فرودگاه اهواز پرازهای شماره ۴۵۸۶ و ۴۰۱۷ شرکت های هواپیمایی ماهان و زاگرس در ساعت ۰۶:۱۰ دقیقه و ۰۶:۲۵ از مبدا فرودگاه تهران به مقصد اهواز باطل اعلام شدند.

مسئولان فرودگاه اهواز از مسافران خواستند پیش از عزیمت به فرودگاه با اطلاعات پرواز به شماره تلفن ۱۹۹ تماس بگیرند و از هرگونه نوسان زمانی ایجاد شده اطلاع پیدا کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.