×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

شرایط ماندگاری پرستاران در بیمارستان های خوزستان بررسی می شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: شرایطی که باعث ماندگاری پرستاران در بیمارستان های این استان می شود باید بررسی و موانع کار برطرف شود.

دکتر فرهاد ابول نژادیان در نشست بررسی «مشکلات جامعه پرستاری» با اشاره به اهمیت مقام پرستار گفت: نیروهای پرستاری به رغم تمامی کمبودها و مشکلاتی که در حرفه خود با آنها مواجه هستند، همواره شاهد تلاش آنان در خدمت به بیماران بوده‌ایم.

وی افزود: در خصوص مشکلات پرستاران، کمبودها، مسائل و موانع در جذب پرستاران و کمک پرستاران، شخصاً برنامه‌ریزی‌ها و بازدیدهایی در آینده انجام خواهم داد، به طور حتم برای رسیدگی به مسائل بهداشتی و درمانی مردم باید به طور جدی وارد عمل شده و راه حلی برای جذب و ماندگاری پرستاران در استان خوزستان اتخاذ شود.

ابول نژادیان بر مواردی مانند برگزاری جلسات متوالی فصلی با نمایندگان نظام پرستاری واحدهای تابع دانشگاه، به کار گیری نیروها طبق سامانه نظام پرستاری، تکریم نیروهای کادر درمان و پرستاری، احیای سیستم بازرسی به خصوص در بیمارستان‌ها، اصلاح کادر پرستاری (عدم به کار گیری نیروهای پرستار در سیستم اداری) تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، پرداخت نکردن مطالبات معوق به همراه کمبود پرستار را از مهم‌ترین مشکلات پیش روی پرستاران در سطح کشور عنوان کرد و ضمن تأکید بر این مطلب که قانون ارتقا بهره‌وری باید از طریق کشیک‌های مؤثر تحقق یابد، اظهار کرد: موتور محرک بیمارستان پزشک است، اگر پزشک در بیمارستان نباشد هیچ درآمدی از بیمارستان کسب نمی‌شود اما ارائه خدمات درمان به مردم یک کار تیمی است که با همکاری پزشک، داروساز، پرستار، کمک بهیار و دیگر نیروها انجام می‌شود؛ از این رو انتظار می‌رود ارتباط خوبی بین پزشک و پرستار برقرار شود تا به کمک آن مسائل و مشکلات کاهش یابد.

ابول نژادیان در خصوص اعمال جراحی با اشاره به اعلام دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی اینکه تعدادی از پزشکان متعهد خدمت در صورتی که ۵۰ درصد از طرح خود را گذرانده باشند، اجازه راه‌اندازی مطب دارند، اظهار داشت: در برخی از شهرستان‌ها ماهشهر و ایذه این طرح اجرا شده تا از این طریق پزشکان در شهرستان ماندگار شوند.

سرپرست دانشگاه اضافه کرد: شرایطی که زمینه‌ساز ماندگار کردن پرستاران در بیمارستان‌ها می‌شود باید بررسی شود؛ پرستار در برخی بیمارستان‌ها که ماندگار نیستند، باید بررسی شود که آیا شرایط کاری سخت است یا نحوه برخورد مسئولان با پرستاران و یا نحوه تعامل بین پرستار و بیمار مشکل دارد یک جای این کار مشکل دارد، باید بررسی شود و مشکل یابی صورت گیرد.

مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.