×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

آهک‌پاشی، شست‌وشوی معابر و لایروبی در آبادان

مدیرگروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: جهت کاهش بروز بیماری‌های واگیردار، کار آهک‌پاشی، شست‌وشوی معابر و لایروبی جوی‌های روباز دنبال می‎شود.

جعفر ربیحاوی در این خصوص اظهارکرد: برای جلوگیری از مخاطرات بهداشتی بعد از آبگرفتگی‌های اخیر و شرایط موجود مقرر شد جهت کاهش بروز بیماری‌های واگیردار مثل اسهال،التور،هپاتیت، کار آهک‌پاشی، شستشوی معابر و لایروبی جوی‌های روباز با جدیت از سوی شهرداری‌ها آبادان و خرمشهر انجام شود.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: تصمیماتی اتخاذ شد تا عملیات پاکسازی، آهک‌پاشی، لایروبی،گل‌برداری و گندزدایی کوچه و معابر و حتی منازل درگیر آبگرفتی در شهرستان آبادان و خرمشهر سریعا با نظارت دانشکده علوم پزشکی و شیکه بهداشت آبادان و خرمشهر انجام شود.

وی افزود: این عملیات در آبادان، در مناطق سی متری و چهل متری ذوالفقاری، ایستگاه ۸ تا ۱۰بهار،کوی ولیعصر، بهارستان، احمدآباد، جمشیدآباد و سده با حضور شهرداری، ماهشهر، دهدز، بندر امام چمران، هویزه، رامهرمز، قلعه تل، باغ ملک و هفتگل به عنوان شهرداری معین آبادان، و نظارت دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام می‌شود.

ربیحاوی گفت: این عملیات از پنج‌شنبه در مناطق سوم خرداد، صابون سازی، کوی بهروز و با همکاری شهرداری‌های شادگان، امیدیه، آغا جری به عنوان معین شهرداری خرمشهر آغاز شد.

 مدیرگروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: ۶۰تن آهک در آبادان و خرمشهر برای اجرای این عملیات دپو شده و هدف کاهش آلودگی‌های ناشی از آبگرفتگی و بالازدگی فاضلاب پیش آمده است.

وی گفت: نمونه‌گیری‌های میکروبی و کلرسنجی آب آبادان و مراقبت‌های سندرومیک توسط کارشناسان و نیروهای شبکه بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام شده است و خوشبختانه شرایط خوبی در دو شهرستان حاکم است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.