×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

راه‌اندازی پویش ملی سرطان در دانشکده علوم پزشکی آبادان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از راه‌اندازی پویش ملی سرطان در محدوده فعالیت این دانشکده در بهمن ماه سالجاری خبر داد.

دکتر شکراله سلمان‌زاده صدر این خصوص اظهار داشت: این پویش با محوریت تغییر سبک زندگی و تشخیص زودهنگام به منظور کاهش بیماری‌های واگیر به ویژه سرطان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: در بحث تشخیص زودهنگام سرطان و در نهایت کمک به بهبودی بیمار برای آسیب کمتر، بهترین راهکار در امر پیشگیری از سرطان آموزش برای تغییر در سبک زندگی است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: بروز سرطان در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان از بقیه استان و کشور کمتر است و بیشترین سرطان‌ها در منطقه در مردان پروستات و در زنان سرطان سینه است.

دکتر سلمان‌زاده همچنین به برگزاری کمیته دانشگاهی برنامه ثبت ملی سرطان در دانشکده علوم پزشکی آبادان با حضور معاونان و مدیران مرتبط تاکید کرد.

وی از ایجاد تفاهم‌نامه پژوهشی بین دانشکده علوم پزشکی آبادان و انستیتو غربالگری سرطان ایران خبر داد و افزود: در آذرماه سال جاری و به دعوت دکتر کاظم زنده‌دل؛ قائم مقام و معاون پژوهشی پژوهشکده سرطان انستیتو کانسر ایران و مسول برنامه ثبت سرطان بالینی پستان، این تفاهم‌نامه پژوهشی بین دانشکده علوم پزشکی آبادان و انستیتو غربالگری سرطان ایران شکل گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.