×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

رشد بارگیری محمولات صادراتی در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به بارگیری بیش از ۷میلیون و ۷۶۶ هزار تن انواع کالا در نه ماهه سال جاری از افزایش میزان بارگیری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبرداد.
عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) هفتم دی ماه سال جاری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در این مدت ۷میلیون و ۷۶۶ هزار و ۴۹۷ تن انواع کالا بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نیز یک درصد رشد را نشان می دهد.
دریس همچنین با اشاره به اهتمام این مجتمع بزرگ بندری به بهره گیری از رویه حمل کالای داخلی از راه دریا(کاپوتاژ)، از رشد یک درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: طی مدت مذکور بیش از ۸۰ هزار تن گندم با این روش به بندر چابهار به منظور صادرات به کشورهای دیگرجابجا شده است.
وی همچنین کالاهای متفرقه(جنرال کارگو)، کالای کیسه ای، فله خشک، خاک معدنی، سرباز فلزات و مصالح ساختمانی فله از جمله محمولات صادراتی عنوان کرد که در این مجتمع بزرگ بندری بارگیری شدند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه میزان بارگیری کالای کانتینری در ۹ ماهه سال جاری به لحاظ تناژی ۷۵۲هزار تن معادل ۵۲ هزار TEU برشمرد که از رشدی ۳۲ درصدی برخوردار بوده است.
تشویق بازرگانان به ارزآوری، اولویت یافتن صادرات غیرنفتی و ارتقای کیفیت خدمات تخلیه و بارگیری به صاحبان کالا از اهم دلایل رشد بارگیری محمولات صادراتی در بازه زمانی مذکور به شمار می رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.