×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بخش خصوصی از عدم حمایت برای راه‌اندازی انرژی‌های تجدیدپذیر می‌گوید؛ دولتی‌ها از محدودیت‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بخش خصوصی از عدم حمایت دولت برای راه‌اندازی انرژی‌های تجدیدپذیر می‌گوید و دولتی‌ها از محدودیت‌های‌شان، گفت: ایران باوجود ظرفیت‌های بسیار در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر اما حرفی برای گفتن ندارد.

علی گلمرادی با اشاره به وضعیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، گفت: ایران می‌تواند با بسیاری از کشورهای صاحب‌نام در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر رقابت کند اما به دلایلی همچون سهل‌انگاری و عدم درک اهمیت موضوع، این مهم پشت گوش انداخته می‌شود.

بررسی گزارش‌های  مسئولان وزارت نیرو از میزان توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کمیسیون انرژی مجلس

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه توسعه نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه کشور مورد تاکید قرار گرفته‌اند، افزود: گزارش‌های ارائه شده ازسوی مسئولان وزارت نیرو درخصوص میزان توسعه این انرژی‌ها در کمیسیون انرژی مجلس مناسب نیست.

هزینه‌های اولیه ایجاد زیرساخت‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار است/بخش خصوصی نیاز به تسهیلات دارد

گلمردای با اشاره به اینکه هزینه‌های اولیه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار است، ادامه داد: اگرچه می‌توان در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد اما باید تسهیلات لازم همچون وام و زمین مناسب در اختیار آن‌ها قرار داد و خرید تضمینی برق به طور دائم و منظم اتفاق صورت گیرد اما ضعف‌های بسیاری در انجام اقدامات وجود دارد.

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از عدم حمایت می‌گویند دولتی‌ها از محدودیت‌های‌شان

وی به گلایه‌مندی‌های سرمایه‌گذاران از دولت به دلیل عدم همکاری با آن‌ها اشاره کرد و گفت: تشکیلات دولتی نیز از محدودیت‌های خود در این زمینه می‌گویند و به نوعی توپ را به زمین یکدیگر پاس می‌دهند.

ایران با ظرفیت‌های بسیار در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، حرفی برای گفتن ندارد

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ایران علیرغم دارا بودن ظرفیت‌های بسیار در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر اما حرفی برای گفتن ندارد، اظهارکرد: می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغال از طریق انرژی‌های نو، با صادرات‌شان درآمدزایی و ارزآوری بسیاری نیز کرد.

وی گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر را ابتکارعمل خوبی در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی دانست و افزود: تنزل ارزش ریال سبب شد در اقدامات دستگاه‌های فوق جهت ایجاد اشتغال برای مددجویان از این طریق، خلل ایجاد شود اما نمی‌توان به‌دلیل تحریم و تنزل ارزش ریال -که باید آن را به ناچار پذیرفت- از انجام یک کار بزرگ فاصله گرفت بلکه باید مشکلات را دور زد.

تخصیص بخشی از درآمد صادرات گاز به ایجاد زیرساخت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر

گلمردای بیان کرد: تخصیص بخشی از درآمد صادرات گاز به راه‌اندازی زیرساخت‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از بهترین اقدامات در راستای حل این مشکل است.

آفتاب بی‌کران بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان نادیده گرفته می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس توسعه انرژی‌های نو در حوزه انتخابیه خود بسیار ضعیف عنوان کرد و گفت: آفتاب در بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان بی‌کران می‌تابد اما این نعمت نادیده گرفته می‌شود.

خانه ملت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.