×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

سردار شهید سلیمانی محور وحدت جهان‌اسلام شد

 فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی موجب وحدت جهان اسلام شد گفت: سردار سلیمانی با اقدامات خود در سالیان گذشته و به ویژه شهادت خود و همسنگرانش این مسیر نورانی را با خون خود آبیاری کرد و وحدت اسلامی را با عمل انسجام بخشید.

سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز دوشنبه در آیین رونمایی از تندیس سردار شهید قاسم سلیمانی در اهواز افزود: از شهرداری و شورای شهر اهواز تشکر می‌کنیم که در راستای کار فرهنگی و ایجاد نمادهای مذهبی این اقدام فاخر را به سرعت انجام دادند.

وی افزود: امیدواریم با توجه این کار فرهنگی ساخت تندیس شهید بزرگوار قاسم سلیمانی در کل کشور انجام شود.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان بیان کرد: سردار سلیمانی یک انسان جهادی بود و برای خدمت رسانی لحظهای دریغ نمی کرد و تمام لحظات زندگی را صرف خدمت به مردم و اسلام کرد.

سردار شاهوارپور گفت: اقدام جهادی امروز نیازمند همه مردم است؛ مردم ما کسانی که کار جهادی انجام می دهند را تقدیر و اکرام می کنند.

سردار شاهوارپرور افزود: نظام و مردم در برخورد با آمریکای جنایتکار به این جمع بندی رسیدند که باید در یک موقعیتی جواب محکمی بدهیم و به طور رسمی نیز این را اعلام کردیم؛ با شهادت سردار سلیمانی برای جهان مشخص شد که قدرت آمریکا پوشالی است و امروز این کشور در انفعال است.

سردار سلیمانی به یک مکتب و نماد تبدیل شده است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حاج قاسم سلیمانی نماد یک مکتب و راه است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب خودش تبدیل به یک راه شده است. وقتی جوانان تمثال شهید قاسم سلیمانی را می بینند به یاد ارزش هایی می افتند که این شهید جان خودش را در راه آنها فدا کرد.

آیت اله محسن حیدری افزود: باید از شهرداری اهواز بابت این ابتکار(نصب تندیس)  تشکر کرد؛ اهواز نخستین میزبان پیکر شهید قاسم سلیمانی و نخستین شهر نصب کننده تندیس این شهید است.

وی بیان کرد: حاج قاسم بر همه ملت ایران به ویژه مردم خوزستان حق بسیاری دارد؛ در دوران هشت سال جنگ تحمیلی حماسههای بسیاری آفرید و در روزهای آخر حیاتش به مسئولان توصیه کرد که هوای خوزستان را داشته باشید و این استان باید مساله اول کشور باشد.

استاندار خوزستان نیز در این آیین بیان کرد: پیکر سردار شهید سلیمانی برای نخستین بار در اهواز با استقبال بی نظیر مردم تشییع شد بنابراین باید نخستین تندیس این شهید نیز در این استان و این شهر نصب می شد.

پیش از این شهرداری اهواز بلوار پاسداران اهواز را نیز به نام سردار شهید قاسم سلیمانی نامگذاری کرده بود.

فرودگاه بین‌المللی اهواز نیز به نام سپهبد شهید سلیمانی نامگذاری شده است.

 ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.