×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

احتمال محدودیت فعالیت برخی مراکز تجاری شهر اهواز

یکصد و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار بررسی بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری برگزار شد.

موسی شاعری شهردار اهواز در این جلسه اظهار کرد: در هفته‌های گذشته کشور درگیر پدیده خطرناکی شد و با ورود کروناویروس، بیماری کووید ۱۹ در کشور شایع شد و جان تعدادی از هموطنان ما را گرفت.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ویروس کرونا، افزود: این ویروس بسیار سخت، سرعت انتشار کرونا بسیار زیادی دارد. دو استان در سطح کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و خوزستان نیز شاهد مواردی از ابتلا به این ویروس و جان باختن تعدادی از شهروندان ناشی از این بیماری بوده است.

شهردار اهواز با اشاره به برنامه‌ریزی برای ضدعفونی شهر، تصریح کرد: مقرر شده است از ظرفیت نیروهای مسلح در ضدعفونی اماکن پرتردد شهر و همچنین استقرار بیمارستان صحرایی استفاده شود.

شاعری بیان کرد: وضعیت بسیار جدی است؛ هفته جاری و هفته آینده دوره طلایی این ویروس است و اگر در کشور و خوزستان موفق شویم سیر صعودی این ویروس را مهار کنیم پس از آن به سمت سیر نزولی حرکت می‌کنین و در اواخر فروردین‌ماه عملا به سمت مهار کروناویروس پیش می‌رویم اما اگر این اتفاق نیفتد، عواقب خطرناک و بسیار جبران‌ناپذیری دارد.

وی ادامه داد: نکته مهم و ضروری، حساس کردن مردم نسبت به رعایت بهداشت فردی است. شهرداری اهواز نمی‌تواند در خصوص سلامت مردم اغماض کند وبه این منظور،  همه ظرفیت‌های مدیریت شهری را پای کار آورده‌ایم. در مرحله نخست، گندزدایی و ضدعفونی ساختمان‌های شهرداری اهواز در حال انجام است.

شاعری افزود: مساله بعدی، کنترل ورود و خروج پرسنل شهرداری و شناسایی افراد مشکوک به کروناویروس در شهرداری بود که در این راستا تب‌سنج‌هایی تهیه شد و اقدامات غربالگری پرسنل در حال انجام است.  مرحله دوم نیز ضدعفونی  شهر اهواز با استفاده از توان آتش‌نشانی و خدمات شهری است.

شهردار اهواز تصریح کرد: ضدعفونی شهر را در دستور کار قرار داده‌ایم تا اماکن تجمع مردم مانند بازارها و اماکن تجاری محلول‌پاشی شود که هر شب این اقدامات در حال انجام است.

وی عنوان کرد: از شب گذشته با هماهنگی با رییس شورای تامین خوزستان، مقرر شد همه پارک‌ها تا آخر هفته جاری تعطیل و خاموش شوند. البته پارک شهربازی اهواز پیش از این تعطیل شده است. چاره‌ای جز این کار نداشتیم تا مردم در پارک‌ها حضور پیدا نکنند.

شهردار اهواز گفت: مقرر شده است جلسات کلی لغو شوند و احتمالا محدودیت‌هایی نیز برای برخی مراکز تجاری اعمال شود البته تصمیم در این خصوص با شورای تامین استان است.

شاعری با تاکید بر لزوم به حداقل رساندن تجمع مردم در شهر، گفت: باید مردم را نسبت به حضور در اماکن پر تردد حساس کنیم زیرا ویروس کرونا به اشکال مختلفی انتقال می‌یابد که بخشی از آن هنوز ناشناخته است و هنوز نمی‌دانیم همه راه‌های انتقال این ویروس به چه شکل است.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: به عنوان شهردار اهواز از مردم درخواست دارم در منزل بمانند و تلاش کنیم کارها به گونه‌ای پیش برود که بحران را پشت سر بگذاریم. همچنین کارهای مردم در این زمان حساس باید با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: سال ۹۸ با سیل آغاز شد و در پایان آن را نیز با کروناویروس، ملخ و سیلاب احتمالی در حال گذراندن هستیم؛ سال عجیب و غریبی است.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.