×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

عبرت هایی از عصر کرونا در ایران

نوشته:  نوید قائدی 
 در وقوع رویدادهای بزرگ در گستره جهانی قطعا حکمت ها و عبرت های مهمی نهفته است که باید در خصوص آن ها تامل کرد.
مانند همین ویروس فراگیر کرونا که ناگهان بر سر اکثر ملل دنیا آوار شد و هنوز علت شفاف ایجاد و گسترش آن چنان شفاف نیست.
حال که نگرانی و هراس از گسترش آن تقریبا تمام کشور ما را فرا گرفته بهتر است با تامل و آرامش جهت بهبود امور طبق توصیه های پزشکان عمل نمود تا انشاا… شر سایه شوم این ویروس از سر ملت ایران دور شود.
اولین نتیجه می تواند این باشد که جهت حل مصایب و مشکلات دامنگیر کشور لازم است در تمامی رشته ها بی چون و چرا به اهل و متخصصین حاذق آن رشته مراجعه کرد و به حرف و توصیه های آن ها گوش فرا داد.
دومین نتیجه می تواند لزوم توجه همیشگی به نکات بهداشتی در سطح جامعه و خانواده و افراد باشد تا انشاا.. با فرهنگ سازی صحیح و القای دائمی رفتارهای مناسب ریشه بسیاری از بیماری ها و نارسایی ها کاهش یابد.
سومین نتیجه بررسی دقیق نارسایی بهداشتی و درمانی در سطح گستره کشور است،که لازم است دستورالعمل های لازم جهت مقابله با این گونه حوادث فراگیر تدوین و اجرایی شود تا همیشه آمادگی لازم برقرار باشد.
چهارم توجه خانوارها به کمیت وکیفیت مواد خوراکی و مصرفی است،تا شاید در سایه این ویروس بد یمن بتوان ذائقه و سبک و سیاق خوراک و زیاده های روی های ایرانی را اصلاح و بهبود بخشید.
پنجم لزوم ارتباط همیشگی و دایم با سازمان های علمی و تحقیقی و مراکز پژوهشی دنیا تا ضمن به روز نگهداشتن سطح علمی کشور بتوان از خدمات آن ها بهره برد.
ششم ترمین شکاف های اجتماعی و سیاسی درون کشور با مهندسی دقیق فرهنگی تا بتوان در سایه این مشکلات کدورت ها را کاهش و در راستای همدلی و همگرایی و توسعه گام برداشت.
هفتم تدبر و تعقل جهت ایجاد روابط سازنده و سالم بر اساس منافع ملی و خواست مروم با تمام ملل و کشورهای دنیا و تلاش جهت گاهش تنش های بین المللی خصوصا ملل و همسایگان مسلمان به گونه ای که خیر و برکت آن در زندگی مردم نمایان شود.
هشتم اعتقاد راسخ به قدرت لایزال الهی و فهم آیه” یدالله فوق ایدیهم ” که اراده و قدرت الهی از همه قدرت ها و علوم و تدبیر بشری بالاتر هست و بشر به هر علم و فنونی هم که دست یابد گاهی در برابر قدرت یک ویروس میکرونی ناتوان می ماند و تا چاره کار را دریابد زمان می خواهد.
نهم و آخرین مورد لزوم اتحاد و همدلی و دادن دوحیه مثبت به همدیگر و پرهیز از انتشار خبرهای کذب و غیر واقعی و غیر مستند تا مردم بتوانند سره را از ناسره تشخیص دهند،شاید ندانید که از مهم ترین دلایل کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن ترس و اضطراب است که متاسفانه با ایجاد شایعات واهی در کشور ما فراگیر شده است و به نوعی روحیه مردم را ضعیف و تن آنان را رنجور و اتفاقا مستعد بروز بیماری کرده است.
در نهایت توفیق همه عزیزان و خودم را به رعایت انصاف و تفکر صحیح و عقلانی و توفیق جهت یاری همه مردم عزیز ایران زمین را از خداوند منان خواستارم.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.