×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: صادرات کالاهای تولید داخل منطقه آزاد اروند و سرزمین اصلی در سال گذشته به یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار رسید.سیدعلی موسوی  اظهار داشت: سال گذشته کالای تولید داخلی منطقه آزاد اروند در بخش مواد شیمیایی ۷۰ میلیون دلار ، در بخش شیلات بالای ۷۵ میلیون دلار و فولاد ۳۰ میلیون دلار مجموعا بیش از ۲۲۰ میلیون دلار تولیدات منطقه آزاد اروند به خارج از کشور صادر شده است.

وی صادرات کالا از سرزمین اصلی از منطقه آزاد اروند در سال ۹۸ را یک‌ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در سال گذشته صادرات کالای سرزمین اصلی از طریق منطقه آزاد اروند به رقم یک میلیارد دلار رسید.

موسوی میزان سرمایه گذاری جذب شده در سال گذشته در منطقه آزاد اروند را ۲۰ هزار میلیارد ریال بیان کرد و  گفت:پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز ۲۵هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند جذب شود.

وی به جذب ۲ سرمایه‌گذار خارجی در منطقه آزاد اروند در بخش شیمیایی و صنایع هایتک اشاره کرد و افزود: پارسال ۲ سرمایه گذار خارجی در منطقه آزاد اروند در بخش شیمیایی و صنایع هایتک سرمایه گذاری کرده و فعالیت آنها آغاز شد.

موسوی به ۱۲ راهبرد سال گذشته برای رونق تولید اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۰ واحد راکد تولیدی به جمع واحدهای فعال تولیدی منطقه آزاد اروند اضافه شد و مجموع واحدهای تولیدی در منطقه آزاد اروند به ۱۸۰واحد فعال رسید.

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند تقویت صنایع دانش بنیان و هایتک، تشکیل کارگروه جهش تولید برای تسهیل در تولید را از راهبردهای مهم سال ۹۹ در منطقه آزاد اروند اعلام کرد و گفت:از ایده‌های دانشگاهی به منظور تحقیق شعار سال حمایت می‌شود و واحدهای تولیدی که پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد را شناسایی و با استفاده از منابع داخلی، استانی و ملی از آنها حمایت می‌شود.

وی به حمایت منطقه آزاد اروند برای تامین مواد ضدعفونی کننده، الکل، ماسک و مواد شوینده مورد نیاز اشاره کرد و گفت:واحدهای تولیدی منطقه آزاد اروند به منظور جلوگیری از انتشار بیماری کرونا علاوه بر رفع نیاز شهرستان های آبادان، خرمشهر، شادگان مازاد تولید را به دیگر استان‌ها ارسال می‌کنند.

موسوی در ادامه گفت: در حال حاضر با وجود شیوع ویروس کرونا و قرنطینه شدن شهرستان‌های منطقه هیچ کمبودی در اقلام اساسی و مورد نیاز مردم وجود ندارد و این تضمین را به مردم می‌دهیم که کمبود هیچ کالایی را در منطقه نخواهیم داشت.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.