×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

گزارش دیوان محاسبات صد در صد غلط بود

رییس‌جمهور روحانی درباره‌ی ادعای گم شدن ۴.۸ میلیارد دلار ارز دولتی که در گزارش اخیر دیوان محاسبات اعلام شده بود، این بخش از گزارش را صد در صد غلط دانست.

حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت:‌ امروز مهم‌ترین مسئله و دغدغه مردم ما سلامت و معیشت است، ما باید کاری کنیم که همزمان با بیماری و بیکاری مبارزه کنیم و اگر بتوانیم این دیدگاه جامع را به خوبی اجرایی و عملیاتی کنیم، ان‌شاءالله قدم به قدم می توانیم شرایط کشور را به سمتی هدایت کنیم که برای مردم ما مطلوب باشد.

وی افزود: ویروس کرونا یک معضل برای همه کشورهای جهان است و تقریبا همه دنیا از جمله سیاست،  اقتصاد، هم سبک زندگی مردم در جهان، تجارت و معاملات همه چیز تحت تاثیر شرایط جدید قرار گرفته است و برای اولین بار است که یک بیماری نامش تبدیل به یک معیار تاریخی برای محاسبات شده است

رییس جمهوری با اشاره به این که امروز دوران کرونا و پساکرونا داریم، گفت: امروز مهم است که در دوران کرونا چگونه با این بیماری مقابله کنیم و بعد از پایان دوران چگونه مسائل اقتصاد را سامان دهیم.

روحانی اضافه کرد: برای موفقیت در این امر، دولت، همه قوا و ارکان کشور باید درکنار یکدیگر باشند. یک وظایف برعهده دولت، یک وظایفی برعهده بخش‌های دیگر حاکمیتی و بخش‌های مهمی هم برعهده مردم است.  دولت وظیفه دارد برای شناسایی افراد مبتلا اقدام و آنها را از جامعه جدا کند. آنها را به بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها هدایت کند تا آنها درمان شوند و بیماری آنها به بخش‌های دیگر جامعه سرایت ندهد. وظیفه دوم دولت، مراقبت و نگهداری از کسانی است که نیازمند تخت بیمارستانی و بخش مراقتب‌های ویژه هستند.

وی با بیان اینکه هم در مورد شناسایی مبتلایان و هم در مورد مراقبت و پرستاری از بیماران، وزارت بهداشت و درمان تلاش بسیار خوبی انجام داده است، تصریح کرد: کادر پزشکی ما در این مقطع تاریخی از پایان بهمن تا به امروز بخشی سرافزار در برابر مردم است. ما در تاریخ بسیار سرافرازیمکه از روز اول تا به امروز در هیچ استان و شهرستانی، بیماری نبوده که به بیمارستان مراجعه کند و درب بیمارستان به روی او باز نباشد یا تخت بیمارستانی نیاز داشته باشد اما تخت نداشته باشیم یا تخت برای بخش مراقبت‌های ویژه نیاز داشته باشد و ظرفیت خالی نداشته باشد.

روحانی با بیان اینکه پزشکان، پرستاران و همه بخش درمانی مجاهدت و فداکاری فوق‌العاده شبانه‌روز برعهده داشتند و ساعتی نبوده که از فعالیت دست بکشند، خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر بوده که بیماری به بیمارستان مراجعه کرده، تحت خالی هم بوده اما پرستار و پزشک به اندازه کافی نبوده است. براساس آمارها در کشورهایی تخت وجود داشته، اما تخت آی‌سی‌یو وجود نداشته است.

وی ادامه داد: ما حتی یک نمونه در این سه ماه سراغ نداریم که کسی به بیمارستان مراجعه کند و او را برگردانده یا تخت نیاز داشته باشد یا به خاطر فقر مالی بستری نشود.

رییس جمهوری با اشاره به به تامین و پرداخت بیمه اقشار کم درآمد کشور، اظهارداشت: دولت حتی اعلام کرده است که خدمات درمانی اتباع خارجی که به طور قانونی در کشور ما زندگی می کنند، رایگان انجام شود.

روحانی تهیه و تامین لوازم مورد نیاز مردم و تجهیزات بیمارستانی کشور را وظیفه سوم دولت عنوان کرد و گفت: دولت وسایل بهداشت عمومی مردم و یا تجهیز پزشکان و پرستان مانند کیت آزمایش کرونا و یا ونتیلاتور و یا تخت‌های سی تی اسکن، دستکش و ماسک و مواد ضدعفونی و لباس‌های مورد نیاز کادر در مانی و همچنین مواردیی که مورد نیاز مردم بود تامین شد.

وی یادآورشد: برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور یک تلاش همه جانبه آغاز شد در کارگاه‌های در بخش های دولتی و خصوصی ما و نیروهای مسلح و وزارت صمت. همه به میدان آمدند تا این وسایل تهیه شود و امروز در ماسک‌های ویژه N۹۵مورد نیاز پرستاران و لباس ویژه و گان و دارو هیچ نیازمندی در بیمارستان‌ها وجود دارد و روزانه تامین می شود.

رییس جمهوری افزود: بیشتر موارد بهداشتی مورد نیاز هم در اختیار مردم است، در مواد ضدعفونی مشکلی وجود ندارد البته در برخی موارد مانند ماسک شاید به اندازه کافی موجود نباشد که در این  خصوص در هفته‌های آینده با افزایش تولید این مشکل حل خواهد شد.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش شرایط کشور را در تامین اقلام بهداشتی را قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته قابل مقایسه دانست که به علت انجام یک کار بزرگ در کشور است.

وی تامین نیازمندی های عمومی وظیفه چهارم دولت عنوان کرد و گفت: مواد غذایی مورد نیاز مردم در طول این مدت تامین شده است و زمانی نبوده که مردم  به فروشگاه‌ها مراجعه کنند و با قفسه خالی مواجه شوند و بیان شود که بروید و دو روز دیگر مراجعه کنید در صورتی که بسیاری از کشورها با آن دست به گریبان بودند.

رییس جمهوری با تشکر از بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی و گمرک و گفت: در دوران کرونا حمل درنقل و تردد در کشور کاهش و گاهی متوقف شده است، اما در زمینه کالا و بار از اسفند ۹۸ تا هم اکنون تردد کامیون‌های ما بیش از سال‌های گذشته است که نشان می‌دهد هر چه مورد نیاز بوده تامین شده و همه تلاش کردند به صحنه آمدند و یک جهاد عمومی را شاهد بودیم تا مردم در تامین نیازمندی‌های روزمره خود با مشکل مواجه نشوند.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.