×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

افزایش قیمت ۱۰ درصدی ایران خودرو و ۲۳ درصدی سایپا

رئیس شورای رقابت گفت: برای متقاضیان خرید نقدی و کسانی که می خواهند سه ماهه خودرو خریداری کنند پیشنهاد داده شده تا از شیوه قرعه کشی استفاده شود.

رضا شیوا در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار گفت: تا آنجا که امکان دارد می‌خواهیم تقاضا برای خودرو را محدود کنیم.

رییس شورای رقابت افزود: لذا برای متقاضیان خرید نقدی و کسانی که می خواهند سه ماهه خودرو خریداری کنند پیشنهاد داده شده تا از شیوه قرعه کشی استفاده شود و تا زمانی که تقاضا بالاست بهترین روش همین شیوه قرعه کشی است .

وی افزود: بنابراین در شیوه قرعه کشی اگر یک میلیون نفر ثبت نام کنند به تعداد تحویل قرعه کشی می شود و خودرو ظرف سه ماه تحویل کسانی می شود که نام آنها از قرعه درآمده است.

وی گفت : در این روش پولی که سایر متقاضیان پرداخت کرده اند به حساب آنها ظرف چند روز بازگردانده می شود.

شیوا اظهار داشت : در روش جدید کسانی قادر به ثبت نام خواهند بود که ظرف سه سال گذشته خورویی از طریق پیش فروش خریداری نکرده باشند.

شیوا در ادامه گفت ضوابط قیمت گذاری در شورای رقابت انجام و به وزیر صنعت به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار ارسال شده است در جلسه ۲۰ اردیبهشت شورای رقابت هر خودرو ساز سبب تورمی قیمت های خودروها را به شورای رقابت اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس تورم اسفند ۹۸ سبد بخشی تورمی خودرو سازان مجددا برای سه ماه آینده یعنی خرداد ماه اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه محصولات ایران خودرو متوسط ۱۰ درصد و سایپا ۲۳ درصد افزایش قیمت پیدا می کند گفت: دلیل افزایش کمترقیمت‌های ایران خودرو نسبت به سایپااین است که در بهمن۹۷ ایران خودرودر محصولات خودافزایش قیمت اعمال کرده بود.

وی افزود: جزئیات بیشتر و آنالیزقیمت خودروهای مختلف فردا اعلام می شود.

شیوا اظهار داشت بر اساس بررسی ها و محاسبات انجام شده قیمت پراید ۱۱۱ ، ۴۲ میلیون و صد هزار تومان و ساینا ۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان خواهد بود البته ممکن است قیمت های که فردا اعلام خواهد شد کمی بیش از این قیمت ها باشد.

فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.