×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مسلمانان درانتظار تبیین نقشه راه دفاع از قدس توسط رهبر انقلاب هستند

وی روز سه‌شنبه افزود: امسال روز جهانی قدس مصادف با وضعیت بسیار دشوار برای جهان شده است و بیماری کرونا در بسیاری از کشورهای جهان شیوع پیدا کرده و امکان برگزاری اجتماعات در حمایت از قدس وجود ندارد.

کارشناس مسلمان روس خاطرنشان کرد که در این شرایط، باید برای برگزاری روز جهانی قدس از شبکه اینترنتی استفاده کرد و این امر مهم برای هر مسلمان واجب و ضروری است.

رئیس جامعه اهل بیت (ع) روسیه تصریح کرد: امروز صهیونیست‌ها تنها نیستند و آمریکا با تحریم کشورهای مقابله کننده با طرح‌های رژیم اشغالگر قدس، به صهیونیست‌ها کمک می‌کند با این حال ما باید به سلطه جویی و هژمونی آمریکا و اتحادیه اروپا پایان دهیم.

وی گفت که آمریکا در ‌دهه‌های اخیر جنایت‌های سنگین علیه بشریت مرتکب شده و در این جنایت‌ها در کشورهای مختلف صدها هزار نفر جان خود را ازدست داده و قربانی جنگ طلبی حاکمان کاخ سفید شده اند.

معامله قرن اجرا شدنی نیست

رئیس جامعه اهل بیت (ع) روسیه مساله مهم دیگر برای فلسطین را طرح معامله قرن عنوان و خاطرنشان کرد که این طرح که از سوی ترامپ اعلام شده است اجرا شدنی نیست.

وی افزود: دولت ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کسب حمایت جامعه صهیونیستی این کشور و سران رژیم اسراییل، سرزمین‌های فلسطین را به حراج گذاشته است.

کارشناس امور خاورمیانه روسیه گفت که ملت‌های اسلامی اجازه نخواهند داد با این طرح شوم ملت فلسطین سرزمین‌های بیشتری را ازدست بدهد و حتما به حمایت از مقاومت ادامه خواهند داد.

دولت آمریکا سال گذشته بارها درصدد رونمایی از طرح صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» بود، اما عدم تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی را مانع بزرگی برای آن اعلام می‌کرد. سرانجام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در حالی‌که هنوز کابینه اسرائیل تشکیل نشده بود، بهمن ۱۳۹۸ با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی‌سفید» رژیم صهیونیستی از طرح جنجالی معامله قرن رونمایی کرد، اما اجرای آن را مشروط به تشکیل کابینه در سرزمین‌های اشغالی کرد.

روز قدس بیداری اسلامی ایجاد کرد

قربانف در ادامه مصاحبه گفت که روز جهانی قدس باعث بروز بیداری در بین مسلمانان جهان شد و حتی جریانی برای حمایت از مردم فلسطین در بین غیرمسلمانان بوجود آورد.

وی افزود: ملت‌های اسلامی با برکت روز جهانی قدس که ازسوی امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی تعیین شده بود متوجه شدند که میلیون‌ها فلسطینی تحت ظلم و ستم قرار دارند.

کارشناس مسلمان روس گفت: میلیون‌ها مسلمان فلسطینی در انتظار حمایت همدینان خود هستند و برای بازگشت به وطن خود لحظه شماری می‌کنند.

گفتنی است، روز جهانی قدس ابتکار امام‌خمینی(ره) به شمار می‌رود که به یک جریان ضداستکباری علیه مستکبران و در صدر آنها رژیم صهیونیستی تبدیل شد. در این روز مسلمانان جهان؛ ترور،‌ غصب سرزمین و شکنجه بی‌گناهان را در سرزمین‌های اشغالی که به‌وسیله رژیم صهیونیستی اعمال می‌شود، محکوم می‌کنند و نابودی استکبار و نابودی کفر را فریاد می‌زنند.

رئیس جامعه اهل بیت روسیه روز جهانی قدس را ابتکار منحصر بفردی خواند و تصریح کرد که این اقدام تاریخی ثمره خوبی داده است.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.