×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

افزایش تعرض به محوطه تاریخی بیت مشحوت شوش بعد از شیوع کرونا

سیدحکمت الله موسوی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی در شوش افزود: متاسفانه تعرض‌های زیادی طی چهار سال اخیر به محوطه تاریخی بیت مشحوت شده که کارگروهی برای بررسی موضوع تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: با کمک دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و بخشداری به موارد و سرنخ‌هایی دست پیداکرده‌ایم و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت محوطه تاریخی بیت مشحوت از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال پیگیری است، افزود: پیگیر اعتباری برای ساماندهی منطقه و تکمیل پرونده ثبت این منطقه از طریق وزارت میراث و معاونت این وزارتخانه هستیم.

موسوی با اشاره به اینکه اخذ مجوز ۲ نگهبان بومی از اهالی روستاهای این منطقه در حال پیگیری است، افزود: با وجود پراکندگی و گستردگی محوطه تاریخی شهرستان شوش با مشکلاتی نظیر کمبود نیرو و امکانات مواجه هستیم.

وی اظهارداشت: خوشبختانه مشارکت مردم، انجمن‌های مردم نهاد، دهیاران و شوراها کمک بزرگی در حفظ آثار تاریخی شهرستان شوش بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان افزود: تعیین حریم و گمانه زنی این منطقه با کمک پژوهشگران، باستان شناسان و کارشناسان انجام می‌شود.

محوطه تاریخی بیت مشحوت با وسعد حدود ۵۰ هکتار در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر شوش و در بخش شاوور این شهرستان واقع شده است.

شوش یکی از معروف‌ترین شهرهای دنیای کهن و زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بوده است.
این شهر با داشتن آثار باستانی منحصر به فرد و ۲ اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه و محوطه تاریخی شوش پذیرای جهانگردان خارجی از سراسر جهان است.

ایرنا

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.