×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ترافیک نیمه سنگین در محورهای شمالی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ...

محمد حیدری روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در خرمشهر با بیان اینکه آمار مثبت مبتلا به کرونا همچنین تعداد جان باختگان ناشی از این بیماری در این شهرستان بالا است اظهار داشت: آمار مثبت مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خرمشهر رو به افزایش است و نگران کننده است.

وی با هشدار نسبت به در پیش بودن موج سنگین شیوع کرونا بیان داشت: تعدادی از فوت شدگان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در خرمشهر فاقد بیماری زمینه‌ای بودند.

فرماندار ویژه خرمشهر به اعمال محدودیت‌های تردد در مناطق پرتردد و بازارهای این شهرستان اشاره کرد و گفت:از دانشکده علوم پزشکی آبادان درخواست کردیم تا آمار مبتلایان به کووید ۱۹ را بر اساس موقعیت مکانی در اختیار فرمانداری خرمشهر قرار دهد تا نسبت به اعمال محدویت‌های ویژه برای مناطق آلوده و قرنطینه روستاهای آلوده تصمیم‌گیری شود.

وی به تعطیلی بازار و فعالیت واحدهای صنفی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از شنبه تا روز دوشنبه به جز داروخانه‌ها ، نانوایی‌ها، قصابی‌ها، سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها که مجاز به فعالیت تا ساعت ۲۲ هستند سایر اصناف حق فعالیت ندارند.

فرماندار ویژه خرمشهر بر لزوم مشارکت مردم برای کنترل این بیماری تاکید کرد و گفت: عامل موفقیت در مدیریت و کنترل بیماری کرونا مشارکت مردم است که بر پایه فرهنگ تمرکز دارد لذا باید از سنت های خطر آفرین در این رابطه خودداری شود.

حیدری از سران طوائف و بانوان به عنوان ۲ قشر تاثیرگذار در آگاهی بخشی به مردم نام برد و گفت: باید از ظرفیت سران عشایر برای آگاهی بخشی استفاده کرد و از بانوان نیز به دلیل نقش تاثیرگذار در خانواده برای کنترل بیماری کرونا باید بهره برد.

ویروس کرونا طی یک هفته در استان خوزستان افراد زیادی را مبتلا کرده به گونه ای که مسوولان وزارت بهداشت اعلام کردند در چهار روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به استان خوزستان است.

برای جلوگیری از ناپایدار شدن وضعیت انتشار ویروس کرونا در استان خوزستان شورای تامین این استان تصمیم گرفت تا  ادارات ، بانکها و اصناف غیر ضروری ۱۶ شهرستان خوزستان را از امروز شنبه تا دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه تعطیل اعلام کند.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ که نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد بیشتر کشورهای جهان را درگیر کرده است.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.