×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

برنامه تولید ۳۳ میلیون تن فولاد در سال ۹۹

برابر نقشه راه بخش معدن و صنایع معدنی ایران، قرار است امسال میزان تولید شمش فولاد به رقم ۳۳ میلیون تن برسد که عملکرد شرکت های یادشده گویای تولید یک میلیون و ۷۹۷ هزار و ۹۲۷ تن است که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته رشد یک درصدی دارد.

پارسال پیش بینی شده بود که میزان تولید شمش فولاد به رقم ۳۱ میلیون تن برسد که آمار اعلامی معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت (در نخستین نشست خبری که به شکل ویدئو کنفرانس در اردیبهشت ماه جاری برگزار شد) دستیابی به رقم بیش از ۲۸ میلیون تن است، اما آمارهای انجمن تولید کنندگان فولاد ایران افزون بر ۲۷ میلیون تن است.

فروردین ماه امسال عملکرد فولاد مبارکه، هرمزگان، سبا، فولاد خوزستان، ذوب آهن، فولاد آلیاژی، گروه ملی صنعتی فولاد، فولاد کاوه جنوب، فولاد خراسان، فولاد چادرملو، آهن و فولاد ارفع، فولاد بردسیر و بناب نشان می دهد که بیشترین رشد تولید متعلق به فولاد بردسیر با رشد ۲۵۸ درصدی نسبت به فروردین ۹۸ است و بر مبنای تولید ۴۹ هزار و ۳۷۱ تن شمش محقق شد.

بیشترین کاهش تولید هم در نخستین ماه امسال مربوط به فولاد خراسان در بخش شمش (بیلت) بود که با رقم ۲۰ هزار و ۳۸۰ هزار تن، نسبت به عملکرد در فروردین ۹۸ به میزان ۷۹ درصد افت نشان می دهد.

همچنین فولاد مبارکه با تولید ۶۳۶ هزار و ۱۶۰ تن که در مقایسه با فروردین ۹۸ رشد ۹ درصدی دارد، بیش از ۳۵ درصد کل تولید فروردین را در بین واحد های فولاد ساز یاد شده به خود اختصاص داد.

تولیدات فولادی ۱.۱ میلیون تنی

آمارهای مورد بررسی گویای آن است که تولیدات فولادسازان مزبور در نخستین ماه امسال به رقم یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۸۵۵ تن رسید که نسبت به عملکرد فروردین پارسال کاهش چهاردرصدی دارد.

تولید تیرآهن در گروه ملی صنعتی فولاد ایران با رقم هشت هزار و ۶۹۶ تن در فروردین ۹۹ رشد ۲۸۵ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال گذشته در بین واحد های مورد بررسی رقم زد.

علاوه بر این، فولاد خراسان با تولید ۱۴ هزار و ۵۰۴ تن میلگرد در فروردین امسال نسبت به ماه مشابه پارسال کاهش ۷۵ درصدی را ثبت کرد.

همچنین فولاد مبارکه (ورق گرم، سرد وواحد سبا) در مجموع ۷۳۷ هزار و ۳۳۸ تن تولید در فروردین ۹۹ را محقق ساخت که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته سه درصد کاهش نشان می دهد، اما ۶۶.۴ درصد کل تولید واحد های مورد بررسی را در اختیار گرفت.

به گزارش ایرنا، ایران اکنون در بین ۱۰ فولاد ساز شاخص جهان جای گرفته و انتظار می رود در قالب سند چشم انداز ۱۴۰۴ و دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد، به جایگاه هفتم دنیا ارتقا یابد.

ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.