×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

برپایی نمایشگاه مجازی تایپوگرافی با موضوع حضرت علی(ع) در خوزستان

محمد باوی‌زاده در روز یکشنبه اظهار داشت : تایپوگرافی هنری است که در آن طراح می‌کوشد با تغییر عناصر متن، مثل اندازه، فاصله حروف، شکل حروف، فاصله خطوط، پاراگراف بندی و مواردی از این دست زبان بصری برای تایپ به وجود آورد.

وی افزود : ایران پیشینه‌ای قوی و کهن در زمینه کار با خط دارد ، هنرمندان ایرانی در طی صدها سال تاریخ خوشنویسی نشان داده‌اند که خط را می‌شناسند و می‌دانند که چطور باید آن را زیبا و خوش به کار بگیرند.

باوی زاده از آثار ارایه شده به نمایشگاه گفت و ادامه داد :  ۶۳ اثر از اسماء حضرت علی (ع)  توسط هنرمندان و خطاطان خوزستان به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۱۲ اثر برای ارائه در نمایشگاه مجازی انتخاب شد.

وی ادامه داد : امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، کارگاه تایپوگرافی شب قدر برگزار نشد ولی هنرمندانی هستند که به همین مناسبت آثاری خلق کردند که آثار آنها در نمایشگاه مجازی به نمایش گذاشته شده است.

باوی‌زاده تصریح کرد: این مجموعه تایپوگرافی با نام حضرت مولا علی(ع)در چند سال اخیر و با متدها، فضاها و رنگ‌های مختلف برای ولادت و نیز شهادت حضرت علی (ع) به صورت پوستر طراحی شده است .

وی عنوان کرد: علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه مجازی می‌توانند از ۲۷  تا  ۳۱ اردیبهشت ماه جاری به سایت حوزه هنری خوزستان به آدرس www.artkhuzestan.ir مراجعه کنند.

تایپوگرافی یا نویسه‌نگاری ، هنر چیدمان تایپ، برای رسیدن به یک زبان تصویری است . هنر نوشتن کلمه یا جملات بسیار کوتاه با شکل و سبکی ویژه که «بار» تصویری و «نمایشی» بالایی دارد و «هویت»چیزی را می رساند.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.