×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

شرکت توسعه نیشکر تنها تولید کننده شکر دارویی در خاورمیانه است

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تنها تولید کننده شکر دارویی در خاورمیانه است که توانسته گام مهمی در راستای خودکفایی کشور و بی نیازی از واردات شکر دارویی بردارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر، دکتر عبدعلی ناصری امروز سه شنبه ۲ اردیبهشت ماه ۹۸ در بازدید از کارخانه شکر دارویی حکیم فارابی با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت توسعه نیشکر شکر دارویی مورد نیاز ۶۳ شرکت داروسازی را تامین می کند.

وی افزود: نیاز کشور به شکر دارویی ۱۲ هزار تن در سال است و کارخانه شکر دارویی کشت و صنعت حکیم فارابی ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن شکر دارویی در سال را دارد که با این ظرفیت تولید، علاوه بر تامین نیاز داخلی شرکت های داروسازی، ظرفیت لازم برای صادرات نیز مهیا شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به تولید ۵ هزار و ۴۰۰ تن شکر دارویی در این شرکت، بیان داشت: متاسفانه به دلایل متعدد استقبالی از شکر دارویی تولید داخل نشده است اما با هماهنگی های صورت گرفته با معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، مقرر شده است که صنایع دارویی شکر دارویی مورد نیاز خود را از شرکت توسعه نیشکر تامین نمایند.
شکر دارویی از تولیدات اصلی و راهبردی شرکت توسعه نیشکر است
ناصری تصریح کرد: متناسب با نیاز بازار، ظرفیت تولید شکر دارویی افزایش خواهد یافت. شکر دارویی از تولیدات اصلی و راهبردی شرکت توسعه نیشکر است که در دنیا شرکت‌های محدودی در اروپا، آمریکا، چین و برزیل این محصول را تولید می‌کنند که با بهره برداری از کارخانه شکر دارویی، ایران نیز در رده تولید کنندگان مهم این محصول در دنیا قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه گفت: در گذشته شکر دارویی از کشورهای اروپایی وارد می‌شد ولی به دلیل تحریم ها و عدم دسترسی به این نوع شکر، با توجه به حساسیت و اهمیت حفظ سلامت جامعه طرح اجرای تولید شکر دارویی بررسی و به مرحله اجرا درآمد.

ناصری تصریح کرد: شرکت توسعه نیشکر با توجه به تعهدی که به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد شکر دارویی مورد نیاز کارخانه‌های داروسازی کشور را در هر شرایطی تامین نموده تا روند تولید و تهیه داروی مورد نیاز کشور دچار اختلال نشود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در پایان تاکید کرد: در این شرایط حساس جامعه و شیوع ویروس کرونا، شرکت توسعه نیشکر در کنار مدافعین سلامت مردم قرار دارد و بی وقفه و به طور شبانه روزی در بخش های مختلف از جمله تولید ۸۰ درصد الکل طبی کشور و همچین تامین شکر دارویی مورد نیاز شرکت های داروساز مشغول به فعالیت است تا کمبودی در کشور در این بخش ها ایجاد نشود.

گفتنی است با هدف تنوع و توسعه محصول و ایجاد ارزش افزوده و همچنین جلوگیری از وابستگی کشور، شرکت توسعه نیشکر تصمیم به تولید شکر دارویی گرفت. از این رو عملیات اجرایی پروژه شکر دارویی در شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی از سال ۹۳ آغاز شد و با ظرفیت ۱۵ هزار تن شکر دارویی در سال به بهره‌برداری رسید. شکر دارویی این کارخانه با بالاترین استانداردهای دارویی دنیا از جمله BP، USP و IP تولید و بسته‌بندی می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.