×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

شهرداری آبادان ۷۰۰ میلیارد ریال بدهکار است

محمودرضا شیرازی روز یکشنبه با تشریح برخی مشکلات مالی شهرداری آبادان و ابراز نگرانی از  کاهش ۳۵ درصد عوارض حق آلایندگی از سوی مجلس شورای اسلامی و واگذاری آن به سازمان حفاظت محیط زیست در بودجه سالجاری کشور افزود:این کاهش باعث اختلال در روند کاری شهرداری های سراسر کشور می شود.

مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست تحت عنوان تبصره ۶ بند ن قانون بودجه سال ۹۹ با پرداخت ۳۵ درصد حق آلایندگی به حساب صندوق ملی سازمان محیط زیست و پرداخت آن در قالب تسهیلات به بخش خصوصی و یا به شرکت مرتبط برای  فضای سبز شهری موافقت کرده است.

وی افزود: در این مصوبه مشخص نشده است که تسهیلات مذکور در قالب وام به چه شکلی تخصیص داده می‌شود و برای هزینه کرد درست آن هیچ سازوکاری دیده نشده است. به خصوص در آبادان که پالایشگاه‌ در مرکز شهر واقع است قانون‌گذار مشخص نکرده است که مسولیت امور شهری با شهرداری است و این باعث تداخل وظیفه با سایر ارگان‌ها می‌شود.

شیرازی تصریح کرد: با کاهش ۳۵ درصد درآمد آلایندگی ضربه کاری خیلی بدی به شهرداری های آبادان، خرمشهر و اروندکنار وارد شده است لذا از نماینده‌های مجلس شورای اسلامی شهرهای آبادان و خرمشهر درخواست شده تا با یک طرح ۲ فوریتی و یا سه فوریتی برای اصلاح این تبصره به مجلس اقدام کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش درآمد از محل آلایندگی پالایشگاه پرداخت حقوق کارگران و کارکنان شهرداری به عقب افتاده و این امر مسایل و مشکلات آنها را افزایش می‌دهد.

شهردار آبادان میزان حقوق ماهانه کارکنان و کارگران شهرداری آبادان را ۹۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: با مصوبه جدید مجلس سهم آبادان از محل آلایندگی هوا چیزی در حدود ۵۰ میلیارد ریال خواهد بود که این میزان اعتبار باعث کسری در بودجه شهرداری آبادان خواهد شد.

وی در ادامه به واگذاری مسئولیت خدمات شهری مناطق شرکت نفت در آبادان به شهرداری اشاره کرد و گفت: از آنجا که زیر ساخت ها و خدمات شهری در این مناطق مطلوب نیست لذا باید راهکاری اتخاذ شود تا زیرساخت های اولیه شهری با همکاری شرکت نفت در این مناطق ایجاد ‌شود.

شیرازی برنامه محوری شهرداری آبادان در سال جاری را بازسازی و بهسازی مناطق شهری بیان کرد و گفت: بعد از خدمات شهری و اولویت جمع آوری زباله و نخاله های شهری همچنین آسفالت معابر ، ایجاد و توسعه چمن مصنوعی و بازسازی بلوارها در دستور کار قرار دارند.

محمودرضا شیرازی روز شنبه به عنوان شهردار جدید آبادان معرفی شد.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.