×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

آرایشگران مرد برای آرایش عروس خانم ها در تهران !!

برای انجام کاری در حال حرکت به سمت مرکز شهر دزفول بودم که البته هم ماسک به صورت داشتم و هم دستکش به دست؛ در این فکر بودم که چرا با وجود اینکه کرونا دارد در شهرم یکه تازی می‌کند ولی هنوز خیلی‌ها آن را جدی نگرفته‌اند و تقریبا از هر ۱۰ نفر فقط ۲ نفر ماسک به صورت دارند.

حوالی ساعت ۲۳ شب بود که صدای ضبط و بوق ماشین‌ها توجهم را به خودش جلب کرد؛ بله درست می شنیدم یک کاروان عروسی در حال نزدیک شدن به من بود؛ گفتم شاید محضری بوده و به طریقی فاصله فیزیکی را در جشن خود رعایت کرده‌اند ولی خبر رسید که امشب چند مراسم عروسی در ویلاباغ‌های دزفول برگزار شده و دستگاه‌های مربوطه ۲ ویلا را پلمب کرده‌اند.

انتشار تصاویر پلمب ویلاباغ و خودروهای پرتعداد پارک شده مقابل آن نشان می‌داد که پروتکلی هم رعایت نشده است. برگزاری این جشن‌ها و بی‌توجهی به وضعیت ناخوشایند کرونایی به نوعی دعوت میهمانان به صرف مرگ است.

این جشن‌ها در ویلاباغ‌هایی در منطقه سنجر دزفول برگزار شدند البته آنها فقط ۲ نمونه از دهها جشنی بودند که این روزها برگزار ‌شد و نتیجه آن افزایش روزافزون آمار کرونا در این شهرستان است.

براستی چرا مردم هشدارهای بهداشتی را جدی نمی‌گیرند؟ از یک سو شاهد افزایش روزانه ۲۵ تا ۴۰ نفری آمار مبتلایان به کرونا در دزفول هستیم و از سوی دیگر هر شب جشن‌هایی در نقاط مختلف شهرستان برگزار می‌شود که البته باید مراسم عزا را هم به آن اضافه کرد تا عمق ماجرا را فهمید.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بارها اعلام کرده‌اند هنوز شرایط عادی نشده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از برگزاری آیین‌های جشن عروسی و ختم اجتناب کرد ولی کو گوش شنوا؟ معلوم نیست باید چه اتفاقی در دزفول رخ دهد که مردم بیشتر نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.

نکته جالب اینکه تا پیش از شیوع کرونا و در سال‌های گذشته کمتر شاهد برگزاری مراسم عروسی در ماه مبارک رمضان بودیم ولی امسال با وجود شرایط نامناسب ولی بانیان به هر شکل ممکن تصمیم به برگزاری مراسم در این ایام دارند و تعهد و تذکر هم فایده‌ای نداشته است.

آیا به این فکر کرده‌ایم که درصورت تداوم روند افزایشی آمار مبتلایان، ممکن است امکانات بیمارستانی جوابگو نباشند و با مشکلات جدی روبرو شویم؟

بی‌توجهی به هشدارها و رعایت نکردن فاصله اجتماعی توسط شهروندان در حالی است ‌که تست کرونای عباس شیخی مدیر داخلی بیمارستان بزرگ دزفول نیز مثبت شده است؛ بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنجویان دزفول در صف اول مبارزه با کرونا در شمال خوزستان قرار دارد ولی بیم آن می‌رود که این بیمارستان با افزایش مبتلایان و افراد بستری دیگر پاسخگو نباشد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با توجه به شرایط موجود خواستار توجه و حساسیت بیشتر مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی شد و گفت: متاسفانه همچنان شاهد برگزاری مراسم عروسی و عزا در سطح شهرستان هستیم.

امید بن عباس با بیان اینکه طبق مصوبه شورای تامین شهرستان مسئولیت پیگیری و برخورد با متخلفان این امر به دادستانی و نیروی انتظامی سپرده شده است، افزود: مسوولان باید در این شرایط نسبت به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی قاطعانه عمل کنند.
شروع به کار بازاریان، بخش‌ خصوصی و دولتی و تصور مردم مبنی بر عادی شدن شرایط از دیگر نکات مورد اشاره سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بود؛ او ادامه داد: برخی مردم هنوز موضوع شیوع کرونا را جدی نگرفته‌اند و اقدام به برگزاری مراسم مخفیانه و پنهانی می‌کنند که جای تعجب دارد.
وی تصمیم‌های اتخاذ شده از سوی ستاد کرونا را در راستای کاهش تردد غیرضروری مردم در سطح شهرستان دانست و گفت: شهروندان اگر این دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند به طور قطع به مشکل برمی‌خوریم.

این روزها ورود دادستان دزفول به این موضوع و برخورد با افراد بی‌توجه به نکات بهداشتی از مطالبات شهروندان شده است البته منصور محمدی خباز در این ایام بیکار ننشسته و تعدادی از بانیان عروسی و عزا را به دادسرا احضار و با آنها برخورد کرده است.

طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، افرادی که پروتکل‌ها و هشدارهای بهداشتی را رعایت نکنند به جرم تهدید علیه سلامت عمومی جامعه محکوم و با آنها برخورد می‌شود.

امام جمعه دزفول نیز در واکنش به انتشار تصاویری از برگزاری مراسم و اجتماعات با جمعیت بالا در این شهرستان بر لزوم برخورد جدی با بانیان این مراسم برای حفظ جان و سلامت مردم تاکید کرد.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد، گفت: متاسفانه عده‌ای نسبت به پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند که باید تفهیم و یا با آنها برخورد شود.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم دزفول نیز با بیان اینکه رعایت نکردن فاصله اجتماعی از سوی مردم مشکل ساز شده است، بیان کرد: همکاری نکردن مردم در این طرح موجب استرس، ترس اجتماعی و خلع سلاح کادر درمان خواهد شد.

میثم مرد سلطانی بهترین راهکار برای کنترل کرونا را بالا بردن سطح فاصله گذاری اجتماعی دانست و افزود: درصورت بالا رفتن آمار افراد مبتلا، سیستم درمانی جوابگو نخواهد بود و ممکن است در آینده با صحنه‌های نازیبایی روبرو شویم.

امید است با توضیحات یادشده شهروندان از تا عادی شدن شرایط از برگزاری مراسم عروسی و عزا خودداری کنند و بیش از این خود و دیگران را در خطر قرار ندهند.

شهرستان دزفول بعد از اهواز بیشترین آمار مبتلا به کرونا را در استان خوزستان به خود اختصاص داده است.
طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران مبتلا به کرونا در سطح کشور تا روز گذشته(شنبه) به ۱۰۶ هزار و ۲۲۰ نفر رسید.
کرونا یا کووید ۱۹ نخستین بار در ووهان چین مشاهده شد و اکنون به بیش از ۲۰۰ کشور جهان سرایت کرده است.

ایرنا

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.