×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

عشایر آبادان عید فطر تجمعی نخواهند داشت

در این بیانیه که روز سه‌شنبه منتشر شد آمده است:همگام و همراه با امت شهید پرور و ولایتمدار ایران اسلامی و تبعیت از فرامین حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و متولیان امر بهداشتی و مجاهدان جان نثار خط مقدم جبهه سلامت به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و حفظ جان وسلامت مردم ،مجمع مشایخ عشایر آبادان از اقشار مختلف مردم به ویژه عشایر منطقه تقاضا دارد از برگزاری هر گونه مراسم و اجتماع در روز عید فطر به شیوه‌ سالهای گذشته خودداری کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه ضمن دعوت اهالی منطقه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی آمده است: از عشایر و طوایف منطقه تقاضا می شود در ایام شیوع کرونا شرعا، عرفا و قانونا به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و به قانون ممنوعیت برپایی تجمع در ایام شیوع کرونا پایبند باشند.

به گزارش ایرنا برپایی مجالس جشن و شادی همراه با مدیحه سرایی و شعرخوانی به زبان عربی از جمله آیین های عشایر خوزستان در روز عید سعید فطر می باشد که در سالهای گذشته باشکوه برگزار می شد.

ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در استان خوزستان مبتلا کرده به طوریکه طبق گفته مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان می باشند.

ویروس کرونا که منشا آن چین است از اوایل اسفند گذشته در کشور و خوزستان مشاهده شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.