×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

با راه اندازی حرکت قطار تهران به خرمشهر مخالفیم

محمد حیدری روز یکشنبه در نشست شورای سلامت و ستاد مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: با توجه به شرایط  بیماریابی و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی در زمان بیماری فراگیری کرونا میزان ابتلا و مرگ و میر خرمشهر رضایت بخش نیست و نسبت به شهرهای دیگر بالا است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تخت بیمارستانی و کادر درمانی در منطقه محدود است و نباید توان کادر درمان تحلیل برود افزود:در خرمشهر ۱۷ هزار نفر افراد با بیماری زمینه ای  شناسایی شدند.

حیدری گفت:  ۲۷ درصد راه انتقال بیماری کرونا از طریق سیستم حمل و نقل و ۳۵ درصد در مکان‌های پرتردد از جمله اصناف و بازار شکل می‌گیرد است که این مهم بیانگر آن است که این ۲ مکان تضمین کننده سلامت مردم هستند.

حیدری با  انتقاد از عملکرد اتحادیه‌های واحدهای صنفی خرمشهر گفت:دوگانگی در عملکرد اتحادیه واحدهای صنفی خرمشهر کاملا مشهود است و اگر با سیاست‌های مدیریت ستاد کرونا همراه نشوند با آنها برخورد خواهد شد.

فرماندار خرمشهر ساماندهی دست‌فروشان را از وظایف شهرداری دانست و گفت: در مرحله اول قرنطینه با تعطیلی بازار دستفروشان در محل غیر متعارف بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تجمع کردند.

وی به اعمال برخی از محدودیت‌های شهر خرمشهر در چند روز آینده اشاره کرد و افزود: با نظر شورای ترافیک برخی از موانعی فیزیکی تثبیت و یا تشدید می‌شوند.

حیدری برگزاری مراسم‌های مذهبی، شادی و عزا را همچنان ممنوع اعلام کرد و اظهار داشت: عشایر و شیوخ و کسانی که حسینیه دارند از برگزاری مجالس در حسینیه‌ها و یا در منازل خودداری کنند.

وی افزود:ادارات موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند در غیر این صورت با روسای ادارات که به قوانین ستاد مبارزه با ویروس کرونا عمل نکنند برخورد می‌شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز  در این نشست گفت:با توجه به اینکه تاکنون واکسنی برای کووید ۱۹ در جهان وجود ندارد تا پایان سال ۹۹ باید با این ویروس زندگی کنیم.

آرش یلالی به رصد کردن سیر بیماری کووید ۱۹ در جامعه و شهرستان خرمشهر اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها و همسایگان افراد بیمار مثبت بستری شده و کسانی که نمونه مشکوک دارند شناسایی و غربالگری می‌شوند.

وی افزود:با اقدام‌ها و تصمیم‌های اتخاذ شده در شهرستان‌های تابعه خدمات بهداشتی درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان شاهد کاهش موارد بستری در بیمارستان‌ها هستیم و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

یلالی خواستار مشارکت افراد پرخطر و دارای موارد مشکوک در سامانه سلامت وزارت بهداشت شد و گفت:پس از غربالگری و خود اظهاری خانواده‌ها افراد رصد می‌شوند که این مهم گام موثری در پیشگیری از انتقال ویروس است.

وی بر فاصله‌گذاری هوشمند در کنترل اماکن، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی و گندزدایی اماکن و نقاط آلوده تاکید کرد و افزود:عملکرد نانوایی‌ها و جایگاه‌های سوخت به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی انتقال ویروس کرونا بسیار نگران کننده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: با توجه به در فصل اول بیماری التور(وبا) شهرستان خرمشهر ظرفیت طغیان بیماری دیگری را ندارد بنا بر این ارتقای کیفیت آب آشامیدنی و لایروبی انهار، آهک‌پاشی مرداب‌ها و رفع شکستگی های لوله‌های آب آشامیدنی باید به صورت جدی پیگیری شود.

یلالی افزود: با توجه به فرارسیدن عید فطر قطعا دید و بازدیدها، برگزاری مراسم و ازدحام بازارها را خواهیم داشت لذا آموزش و فرهنگ سازی جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید نهادینه شود.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.