×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

قیمت «پراید» به مرز ۹۰ میلیون تومان رسید

پراید ۱۱۱ به ۸۹ تا ۹۰ میلیون تومان رسیده و پراید ۱۳۱ نیز برچسب قیمتی ۸۰ میلیون تومان را بر خود دارد.

این روزها بازار خودرو حال و روز خوشی ندارد و قیمت ها در این بازار به صورت روزانه در حال افزایش است.

بنا به این گزارش بر اساس پایش های انجام گرفته از نمایشگاه های تهران، قیمت خودروهای داخلی این روزها با شیب تندی در حال افزایش است به طوریکه فقط در یک مورد قیمت خودروی پراید که به نوعی شاخص هم تلقی می شود طی ۲۰ روز با افزایش ۱۰ میلیون تومانی همراه بوده  است.

امروز پراید ۱۱۱ که در چهارم اردیبهشت۹۹ تولید آن رسما متوقف شد به ۸۹ تا ۹۰ میلیون تومان رسیده و  پراید ۱۳۱ نیز برچسب قیمتی ۸۰ میلیون تومان را بر خود دارد.

بر اساس این گزارش محصولات ایران خودرو خصوصا خانواده پژو نیز با افرایش قیمت مواجه شده است به طوریکه قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۹ هم اکنون به ۱۴۵ میلیون تومان و تیپ ۵  آن نیز به قیمت ۱۷۰ میلیون تومان رسیده است.

شیب افزایش قیمت فقط مربوط به ۲ خودروساز بزرگ ایران خودرو و سایپا نبوده و در دیگر محصولات داخلی و یا مونتاژ داخل نیز به چشم می خورد به طوریکه هم اکنون قیمت مزدا ۳ که در آخرین روزهای اسفند ۹۸ حدود ۵۰۰ میلیون تومان بود امروز به ۶۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

کاهش عرضه خودرو به بازار،حضور واسطه ها و دلال ها و همچنین سرازیر شدن نقدینگی به بازار خودرو از جمله دلایل افزایش قیمت از سوی کارشناسان عنوان می شود.

قیمت های بالا و حبابی که این روزها در بازار خودرو شاهد آن هستیم لزوم مداخله جدی مسئولان برای کنترل قیمت ها را طلب می کند و جا دارد تا وزرات صمت و دیگر نهاد های نظارتی با ورود به موضوع تصمیمات جدی را برای کنترل قیمت ها در این حوزه اجرایی کنند.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.