×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

در روز چهارشنبه به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، شاخص کیفی هوا در این مدت در سوسنگرد ۱۵۸ و ناسالم بود.

شاخص کیفی هوا در این مدت در شادگان ۱۰۴، دزفول ۱۳۹، آبادان ۱۱۳، اندیمشک ۱۴۹،ماهشهر ۱۳۵، شوش ۱۲۵ و اهواز ۱۴۹ ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، شاخص کیفی هوا در این مدت دربندرامام ۶۶، امیدیه ۵۶، خرمشهر ۶۷، حمیدیه ۸۸، گتوند ۶۹، رامهرمز ۶۶، رامشیر ۷۱، هندیجان ۶۴، شوشتر ۸۰و مسجد سلیمان ۶۲ و قابل قبول است.

روز سهشنبه هفته جاری نیز وضعیت هوای اهواز از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ناسالم اعلام شد.

AQI شاخصی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می‌رود و نشان می‌دهد که هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد. این شاخص بر اثراتی متمرکز است که ممکن است افراد چند ساعت یا چند روز بعد از تنفس در این هوا با آنها روبه رو شوند.

بر اساس این شاخص، در شرایط هوای پاک (۰ تا ۵۰) کیفیت هوا خوب است و پیامدی بهداشتی ندارد. در شرایط هوای سالم (۵۱ تا ۱۰۰) کیفیت هوا قابل قبول است؛ اما برخی از مواد آلاینده ممکن است مشکلات مختصری برای شماری از افراد به‌ طور غیرمعمول حساس به آلودگی هوا ایجاد کنند.

در شرایط هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۱-۱۵۰) افراد گروه حساس از جمله افراد مبتلا به بیماری های ریوی مانند آسم، افراد دارای بیماری قلبی، کودکان و سالمندان ممکن است دچار مشکل و ناراحتی تنفسی شوند.

در شرایط هوای ناسالم (۱۵۱-۲۰۰) همه افراد در صورت قرار گرفتن درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علائم تنفسی شوند؛ افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامدهای بیشتری شوند.

شرایط هوای بسیار ناسالم (۲۰۱-۳۰۰) هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است. با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.