×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

هشدار کانون صنفی دانشگاه چمران اهواز درخصوص همه‌گیری مجدد کرونا

به گزارش روز پنجشنبه در این بیانیه آمده است: پس از یک دوره اعمال تصمیمات استانی و قرنطینه شهرهای استان به ویژه اهواز و اعمال محدودیت‌های عمومی و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی شوربختانه دوباره به دلیل ساده انگاشتن این همه‌گیری ویروسی و نداشتن قاطعیت در تداوم این محدودیت‌های ضروری با گسترش بی‌رویه بیماری کوید ۱۹ در شهرهای مختلف استان خوزستان مواجه هستیم.

همچنین در این بیانیه آمده است: این حجم بیماران مبتلا در اهواز و سایر شهرهای استان واقعا آزاردهنده است و نشان از کم اهمیت انگاشتن سلامت شهروندان دارد؛ برای این شرایط باید در اسرع وقت چاره‌اندیشی کرد و مسوولان با تداوم محدودیت‌ها از اجتماع مردم در خیابان‌ها و بازارهای محلی به شدت جلوگیری کنند.

این بیانیه می‌افزاید: مسوولان مربوطه باید بدون هیچ مسامحه‎ای تا کاهش معنی‎دار تعداد مبتلایان، دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب را در همه صنوف، سازمان‌ها، ادارات و بانک‌ها به صورت جدی اعمال، ارزیابی و نظارت کنند؛ از طرف دیگر، بازگشایی عجولانه مدارس و احتمالا دانشگاه‌ها نیز به طور قطع نمی‌تواند در خوزستان در دستور کار قرار گیرد زیرا پیامدهای بسیار منفی می‌تواند داشته باشد.

در این بیانیه ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های مجدانه و جهادی پزشکان، پرستاران و سایر عوامل در صحنه در طول مدت شیوع این بیماری آمده است: هم اکنون دغدغه و نگرانی دانشگاهیان نسبت به حفظ تندرستی تک تک شهروندان و همچنین اهمیت رعایت مقررات مربوطه برای مبارزه با این بیماری است که نه تنها سلامت مردم بلکه بنیان‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما را نیز تهدید می‌کند.

اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه از همه مردم خوزستان و شهروندان خواستند از حضور غیرضروری در سطح شهر خودداری و پروتکل‌ها و دستورهای بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری‌ها و استفاده درست از ماسک و مواد ضدعفونی کننده را با جدیت رعایت کنند.

آنها در این بیانیه همچنین خواستار درایت بیشتر مسوولان عالی استان و اتخاذ تدابیر مناسب و مجدانه در فراهم ساختن امکانات بهتر برای شهروندان و تأمین نیازهای اولیه، حمایت‌ و تسهیلات مالی، اجرایی و اقتصادی و تسهیل دسترسی و تهیه مواد و وسایل بهداشتی شدند و عنوان کردند: باید با متخلفان و ناقضان حقوق مردم، برخورد جدی و قاطعانه‌تری صورت گیرد.

استاندار خوزستان ادارات، بانک‌ها و اصناف غیرضروری را از دوشنبه تا پایان هفته جاری در ۹ شهرستان خوزستان شامل باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجد سلیمان تعطیل کرد.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.