×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

پلمب ۱۹۳ واحد صنفی متخلف در شمال خوزستان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول روز یکشنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: بازرسان، ۱۴۷ واحد صنفی متخلف را بدلیل بی‌توجهی به سلامت مردم و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در این ایام بحرانی پلمب کردند.

رضا پورآئین افزود: بازرسان مرکز بهداشت دزفول در پی مصوبه ستاد مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر تعطیلی تمام اصناف غیرضروری و بازارهای این شهرستان فعال شده‌اند.

وی ادامه داد: ۵۲۸ بازدید مشترک از ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت‌ ماه از واحدهای صنفی صورت گرفته که این بازرسی‌های منجر به صدور ۱۲۶ اخطاریه و پلمب ۱۴۷ واحد صنفی شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شوش گفت: ۳۲ واحد صنفی متخلف که توصیه‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا را نادیده گرفته بودند، پلمپ شدند.

محمدبهمن افزود: همچنین بیش از یکهزار واحد صنفی شهرستان شوش از ابتدای طرح دوم مبارزه با ویروس کرونا و تعطیلی کسبه و بازاریان اخطاریه دریافت کرده‌اند.

وی بازگشایی واحدهای صنفی را تا اعلام رسمی ستاد پیشگیری از کرونا ممنوع اعلام و بیان کرد: تداوم قرنطینه و بسته شدن بازار و کسبه موجب شده تا صاحبان این واحدها به دلیل مشکلات مالی در ساعت‌هایی از روز برخلاف قانون اقدام به بازگشایی واحد صنفی کنند که این کار تخلف بوده و منجر به پلمب واحد صنفی می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گتوند نیز از پلمب ۱۴ واحد صنفی غیرضروری در این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام با حضور گشت‌های مشترک بازرسی اصناف متشکل از صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان و اماکن نیروی انتظامی انجام شد.

صادق راشدی صفت با اشاره به صدور تذکر برای ۱۴ واحد صنفی متخلف گتوند افزود: تعمیرگاه خودرو، صنایع چوب، بستنی فروشی، فروشگاه محصولات کشاورزی و آهن آلات، تعویض روغن و سرویس خودرو، تعمیرگاه موتورسیکلت و فروشگاه موبایل و لوازم جانبی از جمله واحدهای صنفی غیرضروری بودند که با وجود اعلام تعطیلی برای پیشگیری از شیوع و مقابله با ویروس کرونا فعالیت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ادارات، بانک‌ها و اصناف غیر ضروری شهرستان‌های گتوند، دزفول، اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، شوشتر، رامهرمز، شوش، مسجدسلیمان، هفتکل، دشت آزادگان، ماهشهر، هندیجان، آبادان و خرمشهر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از سوی استاندار خوزستان تا ۲۹ اردیبهشت ماه تعطیل شده‌اند.

بانک‌ها در این شهرستان‌ها تعطیل هستند اما با تشخیص شورای هماهنگی بانک‌های استان، شعب منتخبی که از سوی این شورا معرفی می‌شود به صورت کشیک دایر خواهند بود.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکهزار و ۸۰۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در کشور اضافه شده است.

تعداد مجموع بیماران تا ظهر امروز در کشور به ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر رسیده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

ایرنا

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.