×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

یک قلاده توله خرس تحویل اداره محیط زیست باغملک شد

سیدسعید موسوی روز سه‌شنبه اظهار داشت: این جوان طبیعت دوست که اهل روستای تکیه است، در روزهای گذشته این توله خرس را در ارتفاعات منگشت در منطقه تنگ‌آبی پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به اطلاعیه‌ها و هشدارهای داده شده از سوی اداره حفاظت محیط زیست مبنی بر دست نزدن به حیوانات و پرندگان در مناطق مختلف این جوان روستایی ابتدا از نزدیک شدن به این توله خرس خودداری کرده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست باغملک تاکید کرد: این جوان روستایی دوستدار طبیعت برای اطلاع از سلامت این توله خرس طی چند روز به محل زیست وی مراجعه کرده و پس از اینکه با گذشت پنج روز از مادر توله خرس خبری نمی شود توله خرس را به روستای محل زندگی خود منتقل کرده و  پس آن برای تیمار و نگهداری به اداره محیط زیست باغملک تحویل می دهد.

وی از تحویل این توله خرس در روزهای آتی به مرکز بازپروری دزفول خبرداد و تصریح کرد: با توجه به اینکه این توله خرس شیرخوار است باید مراقبت‌های اصولی روی آن انجام شود و پس از گذشت چندماه دوباره در همان منطقه مورد نظر رهاسازی خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست باغملک در پایان گفت: از تمام روستاییان، عشایر، کوهنوردان و گردشگرانی که به مناطق مختلف به خصوص کوهستانها سفر می‌کنند تقاضا می‌کنیم از لمس کردن و نزدیک شدن به حیوانات و پرندگان خودداری کنند.

منطقه تنگ آبی در دامنه‌های کوهستان منگشت حوالی شهر قلعه‌تل قرار دارد و گونه‌های کمیابی مانند پلنگ و خرس در آن مشاهده شده است‌.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.