×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴۹۴ مورد بستری و سه هزار و ۸۰ مورد از افراد معادل ۸۶ درصد از موارد جدید در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی ادامه داد: در نتیجه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ نفر رسید.

جهانپور درباره فوتی‌های کرونا نیز گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۰۷۱ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت درباره بهبود یافتگان بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۱۲۷ هزار و ۴۸۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۵۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی درباره تعداد تست‌های انجام شده اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۹ هزار و ۳۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور گفت: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان، کردستان و کرمانشاه در وضعیت هشدار جدی قرار دارند.

وی بیان کرد: توصیه‌های بهداشتی مثل رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضروری همچنان پابرجاست. امیدواریم با رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی، وضعیت مطلوب‌تری را در این استان‌ها و سراسر کشور شاهد باشیم.

ایرنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.