×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اعزام بالگرد آبپاش برای مهار آتش در مرز خوزستان و کهگیلویه‌وبویراحمد

کیامرث حاجی زاده روز جمعه اظهار داشت: برای اعزام این بالگرد آبپاش با سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان جنگل ها و مرکز بالگرد وزارت دفاع هماهنگی لازم صورت گرفتهو بالگرد مذکور تا ساعاتی دیگر به منطقه اعزام می شود.

وی با اشاره به آتش‌سوزی روز گذشته در جنگل خسرج خوزستان نیز گفت:  این آتش سوزی روز گذشته مهار شد  اما به دلیل بالا بودن  پوشش گیاهی، وجود علوفه خشک و همچنین بالا بودن دما دوباره آتش در جنگل خسرج شعله ور شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان ادامه داد: با توجه به وضعیت توپوگرافی منطقه امکان تردد ماشین آلات آتشنشانی در جنگل خسرج خوزستان وجود ندارد برای همین هماهنگی لازم برای استفاده از  ۲۰ دستگاه تراکتور صورت گرفت تا مجددا عملیات مهار آتش انجام شود.

وی بیان کرد:  هم اکنون مدیر کل حفاظت محیط زیست ، مدیر کل منابع طبیعی و رییس گروه حریق مدیریت بحران استان خوزستان در منطقه حضور دارند و با  فرمانداران شوش و حمیدیه نیز  هماهنگی لازم صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا مسیر خسرج جاده‌ای به طول ۴۵ کیلومتر است و ۲۳ روستا در این مسیر وجود دارد، این جنگل دارای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است.

مساحت جنگل خسرج ۵۰ هزار هکتار است که ۲۶ هزار هکتار آن در محدوده حمیدیه قرار دارد و باقی این جنگل در محدوده شهرستان شوش واقع است.

بخش هایی از جنگل خسرج از روز پنجشنبه دچار آتش سوزی شده است. این آتش سوزی عمدی اعلام شده است.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.