×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تجهیز آزمایشگاه‌های بهداشت خوزستان به دستگاه پاسخ سریع آزمایش کرونا

به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر سید محمد علوی روز یکشنبه در نشست ویدیو کنفرانس وزارتی در خصوص توزیع کیت و ملزومات نمونه گیری کووید ۱۹ بیان کرد: این دستگاه کمک بسیار موثری به منظور تسریع در انجام و پاسخگویی آزمایش‌های کووید ۱۹ است.

وی افزود: استراتژی وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی، خارج نشدن از منزل، ممنوعیت تجمع‌ها ، تعطیلی مشاغل،استفاده از ماسک و رعایت بهداشت شخصی، رصد افراد در معرض تماس نزدیک، غربالگری شفاهی، غربالگری آزمایشگاهی، قرنطینه خانگی یا در نقاهتگاه ها، درمان به موقع و پیگیری درمان است.

علوی ادامه داد:  استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یکی از موثرترین راه‌های جلوگیری از انتقال بیماری است که سازمان بهداشت جهانی توصیه‌هایی کرده است.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان بیان کرد: تاکنون تعداد ۲۲  مرکز ۱۶ ساعته و  ۱۹ مرکز ۲۴ ساعته در سطح شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز تجهیز و راه اندازی شده‌اند که در طول روز حتی در ایام تعطیل آماده ارایه خدمت به هم استانی‌های عزیز هستند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از مراجعان به این مراکز با علایم خفیف نیاز به ارجاع به جایی ندارند اضافه کرد: بنا به تشخیص پزشک برای بعضی از افراد دارو درمانی به مدت پنج روز شروع می‌شود و تا زمان بهبودی به مدت ۲ هفته در سطح شهر توسط مراقبان سلامت و در روستاها توسط بهورزان مراقبت و پیگیری می‌شوند.

علوی گفت: تعداد اندکی از افرادی که امکان مراقبت در منزل یا فضای مناسبی در منزل ندارند به نقاهتگاه‌ها ارجاع داده شده اما افراد با علایم شدیدتری از بیماری که حدود ۹۵۴ نفر بودند به بیمارستان های منتخب برای ادامه درمان ارجاع شدند که البته در بیمارستان ها مجدد بررسی شده(تریاژ) و در صورتی که نیاز به بستری نداشتند دارو درمانی سرپایی شروع و پیگیری درمان توسط مراقبان سلامت و بهورزان صورت گرفته و بقیه افراد بستری می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد:افراد بستری در صورت بهبود کامل ترخیص و در صورت بهبودی نسبی به نقاهتگاه ها منتقل می‌شوند و این چرخه به این‌صورت ادامه دارد و اگر علایم بیماری فردی در نقاهتگاه تشدید یابد به بیمارستان و  درصورت بهبودی کامل پس از دریافت آموزش لازم به منزل می‌رود و کنترل پیگیری بعدی توسط کارکنان بهداشت صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: کاری که در ایران انجام می شود در دنیا منحصر به فرد بوده و یکی از کارهای بسیار ارزشمند به همت همه عزیزان بخش سلامت در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی خوزستان است.

هم اکنون هفت آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در خوزستان فعالیت دارند.

یروس کرونا در چند هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کردند یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.