×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ساخت بزرگترین مدرسه و تنها مجتمع آموزشی سبز کشور در اهواز

علیرضا قربانی در شورای آموزش و پرورش خوزستان، با بیان اینکه با توجه به کاهش اعتبارات دولتی، وجود خیرین بیش از پیش احساس می‌شود اظهار کرد: طبق ابلاغ دستور و شیوه‌نامه‌ای وزیر آموزش و پرورش به نوسازی مدارس و اداره‌کل آموزش و پرورش سطح کشور، یکی از راهکارهای اصلی وزارت، بسته تحولی آجربه‌آجر است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خوزستان در خصوص این طرح تصریح کرد: این طرح یعنی گسترش مشارکت‌های خرد مردمی در خصوص ساخت‌وساز فضای آموزشی است.
وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش کارگروهی در استان‌ها مشخص کردند که اعضای این کارگروه از استاندارها برای گسترش فعالیت‌های کمک‌های خرد حکم می‌گیرند.
قربانی اعضای این کارگروه را شامل نماینده ولی فقیه در استان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیران کل آموزش و پرورش، امور اجتماعی استانداری، نوسازی مدارس، صدا وسیما و رئیس مجمع خیرین مدرسه ‌از عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در زمینه مشارکت‌های مردمی از سال گذشته خیز بزرگی برداشته‌ایم اضافه کرد: در این راستا در جنوب استان و منطقه آزاد اروند کمک ۱۰ میلیارد تومانی گرفتیم و با مشارکت ۳۰ میلیارد تومانی ما پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شد.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خوزستان خاطر نشان کرد: با کمک خیرین ملی پس از سیل در شهرستان شادگان هفت پروژه مصوب شد که تعدادی از آنها تمام شده ولی به علت کرونا نتوانستیم آنها را افتتاح کنیم و بقیه را هم تا مهرماه تکمیل خواهیم کرد.
وی از ساخت بزرگترین مدرسه و تنها مجتمع آموزشی سبز کشور در ناحیه ۲ اهواز خبر داد و ابراز کرد: این پروژه ۲۴ کلاسه با هفت‌هزار مترمربع زیربنا، بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
قربانی با اشاره به اینکه هدف ما برای حذف مدارس سنگی در مناطق محروم و حاشیه است، به ساخت‌وساز مدارس در شهرستان‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: در شهرستان ایذه و باغملک، حضور پررنگ خیرین باعث شد تا هفت پروژه کلنگ‌زنی شود.
وی بیان کرد: تصویب بیش از ۱۰ پروژه همراه با بنیاد برکت : در شهرستان‌های رامهرمز و رامشیر، احداث هنرستان کشاورزی در سوسنگرد که قبل از شهریور به بهره‌برداری می‌رسد، بیش از ۳۰ مدرسه در شوش تخریب و مجدد ساخته و بیش از ۳۰ مدرسه نیز تجهیز شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.