×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

سال گذشته ۱۳۰۰ کلاس درس در خوزستان به بهره‌داری رسید

 غلامرضا شریعتی در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: امسال سال چهارمی است که پی‌درپی موضوع بازماندگی تحصیل را جزء اولویت اصلی استان قرار دادیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه همچنان بر همان شعار سال اول پایبند هستیم که هیچ‌کس به علت فقر نباید از تحصیل بازبماند افزود: این پروژه اجتماعی را از تیرماه آغاز می‌کنیم و همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در این برنامه همکاری کنند چراکه این موضوع هم دولتی بوده و هم اینکه مسئولیت اجتماعی همه شهروندان است.

وی تصریح کرد: باید تلاش و همت شود تا کودکان بازمانده از تحصیل را بر سر کلاس درس برگردانیم چراکه نکته مهمی است هر چند که در این چند سال روند نزولی داشته است.

شریعتی توسعه فیزیکی و کمی مدارس را مثبت دانست و اضافه کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۳۰۰ کلاس درس به بهره‌داری رسید و امسال هم در همه مناطق با جدیت کار می‌کنیم تا مراکز هنرستانی، کاردانش و آموزشی را در همان سطح افتتاح کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید عزمی مانند جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی برای مدارس سنگی داشته باشیم بیان‌ کرد: باید دانش‌آموزان عشایر در نقاط محروم و صعب‌العبور را در اولویت کاری خود قرار دهیم و تلاش کنیم ظرف ۲ تا سه سال موضوع مدیریت و جمع شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شرایط برای آموزش استاندارد باید برای همه مقاطع، نقاط و دانش‌آموزان فراهم شود عنوان کرد: همه باید بسیج شوند تا در این مسیر با جدیت بتوانیم این شرایط را بهبود بخشیم.

وی با بیان اینکه با ساخته شدن مدارس جدید باعث می‌شود تا سرانه فضای آموزشی به متوسط کشوری نزدیک شود ابراز کرد: در این مدت فاصله کمتر شده است و به متوسط کشوری رسیدیم اما باید اوضاع بهتر شود.

شریعتی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در این مدت شرایط بسیار خوبی را برای رشد طی کرده است تاکید کرد: اداره آموزش و پرورش و نوسازی هم در این راستا حمایت کردند تا شرایط تحصیلی و خوابگاهی بهبود پیدا کند، البته تعداد دانشجوها نیز از ۲۳۰ نفر به ۶ هزار نفز افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این گام بسیار مهم و اساسی است برای اینکه بتوانیم کمبود معلم را در استان جبران کنیم ادامه داد: با این با ظرفیت‌سازی به آینده امیدوار شدیم و در حد توان شرایط را فراهم کردیم؛ اداره آموزش و پرورش هم اگر به فرهنگیان کمک می‌کند به خودش کمک کرده است.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه مدارس برای مهرماه باید آماده شوند اذعان داشت: باید به فرمانداران، بخشداران و دهیاران ابلاغ شود تا همه شهرستان‌ها را بسیج کنند.

وی به مشکلات عدیده بخش غیزانیه در دی ماه ۹۵ اشاره کرد و گفت: غیزانیه آن زمان مشکلات زیادی از جمله مشکل آب، روشنایی، مدارس، کلاس کانکسی، راه روستایی، بهسازی روستاها و گاز داشت که اکنون این بخش دیگر کلاس کانکسی ندارد و همچنین تجهیزات برای مدارس داده شد و مدارسی هم احداث و یا در حال ساخت است.

شریعتی با اشاره به وعده‌ خود در خصوص اهدای سه‌هزار تبلت به دانش‌آموزان نقاط محروم و همچنین نیازمند استان اشاره کرد و یادآور شد: برای تامین اعتبارات این تبلت‌ها سه‌میلیارد تومان را استانداری و یک‌ونیم میلیارد تومان دیگر را بنیاد برکت پرداخت کرد که امیدواریم با بررسی‌های کامل بتوانیم به دست دانش‌آموزان نیازمند واقعی برسانیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.